خبرهای داغ:

اجرای طرح مدیریت جنگل‌های دست کاشت در شهرستان سرخه

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه از اجرای طرح هرس تاغ زارها در سطح صد هکتار از جنگل‌های شهرستان به‌منظور جوان‌سازی و جلوگیری از آفت‌زدگی تاغ زارها خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۵۵۷۶
|
۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ حمیدرضا سعیدی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ‌شهرستان سرخه از اجرای طرح مدیریت جنگل‌های دست کاشت خبر داد و اظهار کرد: سن بالای برخی از تاغ زارهای شهرستان سرخه یکی از مشکلات این جنگل‌ها است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر سن بسیاری از تاغ زارهای شهرستان سرخه بیش از سی و پنج سال است درصورتی‌که سن دیر زیستی تاغ‌ها باید ۲۰ تا ۲۵ سال باشد.

سعیدی بر ضرورت جوان‌سازی تاغ زارهای سرخه تأکید کرد و اذعان داشت: تغییرات اقلیمی و خشک‌سالی‌های پیاپی، تاغ زارهای شهرستان را به‌شدت تحت تأثیر خود قرار داده است به‌طوری‌که با کمبود بارندگی تاغ زارها به سمت نابودی کامل پیش می‌روند.

وی بابیان اینکه تاغ خاصیت جست زنی دارد و هنگامی‌که به سن دیر زیستی می‌رسد آفت می‌گیرد، تصریح کرد: در این مواقع اگر تاغ از سطح زمین هرس نشود آفت می‌گیرد و جنگل به سمت نابودی می‌رود.

سرپرست اداره منابع طبیعی  و آبخیزداری شهرستان سرخه از اجرای طرح هرس تاغ زارها در سطح صد هکتار از جنگل‌های شهرستان خبر داد و تأکید کرد: با انجام عملیات هرس، از هر تنه تاغ  جست های زیادی رشد و این کار به جوان‌سازی تاغ زارها کمک می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها