خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد

کشف ۲۶ تن ذرت قاچاق در ملایر

فرمانده انتظامی استان همدان، از کشف ۲۶ تن ذرت قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد ریال از یک دستگاه کامیون کشنده در شهرستان ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۵۹۷۰
|
۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
کشف ۲۶ تن ذرت قاچاق در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سلمان امیریدر جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموران مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی شهرستان ملایر مستقر در ایست و بازرسی حرم آباد حین کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به شهرستان، به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شده و با هماهنگی دستگاه قضائی آن را برای بررسی دقیق‌تر مدارک و محموله متوقف کردند.

وی  افزود: در بازرسی از این خودرو، ۲۶ تن ذرت خارجی قاچاق و فاقد هر گونه مدارک قانونی که ارزش آن برابر نظر کارشناسان ۱۳ میلیارد ریال برآورد شده است کشف شد.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان داشت:  در همین راستا  یک متهم  دستگیر که  با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

وی با اشاره اهمیت ماموریت مبارزه با قاچاق کالا، تصریح کرد: به منظور توفیق در پشتیبانی از تولیدات داخلی این روند قاطعانه در دستور کار پلیس استان قرار دارد.
 
*کشف ۴۸ تن سویا قاچاق در بهار

جانشین انتظامی استان همدان نیز اظهار داشت: ماموران ایست و بازرسی شهید زارعی شهرستان بهار در راستای مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل محور کرمانشاه به همدان  به دو دستگاه کامیون مشکوک شده و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ رضا زارعی افزود: پس از اطمینان از محموله قاچاق با هماهنگی قضائی در بازرسی از خودرو‌های مذکور، ۴۸ تن کنجاله سویا قاچاق که ارزش آن‌ها توسط کارشناسان ۶ میلیارد و ۵۰۰  میلیون ریال برآورد شده، کشف و دو متهم در این خصوص با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

*دستگیری باند سارقان زاغ زن در همدان

رئیس پلیس آگاهی استان همدان نیز در ادامه گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت وجه نقد از داخل خودرو در شهر همدان و بهار، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان  قرار گرفت.

سرهنگ علی اسد بیگی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد، مالباختگان در ساعت کاری بانک‌ها پس از دریافت وجه نقد (مبالغ بالا) و قرار دادن آن در خودرو خود، پس از طی مسافتی در سطح شهر برای چند لحظه جهت انجام امور شخصی وسیله نقلیه خود را ترک و پس از برگشتن متوجه سرقت پول شده‌اند.

وی بیان داشت: با اقدامات خاص پلیسی، خودروی سارقان شناسایی و در استعلامات به عمل آمده متصرف خودرو به همراه همدستش که دارای سوابق کیفری بودند، شناسایی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده و با همکاری ماموران پلیس آگاهی استان مازندران، سارقان در شمال کشور و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ آنان توقیف و در بازرسی از آنان، مبلغ ۸۷ میلیون ریال وجه نقد کشف که در بررسی‌های بعدی مشخص شد وجه مذکور در شهرستان آمل با شیوه زاغ زنی سرقت شده است.

وی بیان کرد: با عنایت به مستندات جمع‌آوری شده سارقان تاکنون به ۷ فقره سرقت در سطح شهر همدان، بهار و لالجین اعتراف کرده‌اند و مالباختگان شناسایی و پرونده پس از تکمیل تحقیقات به دادسرا ارسال شده است.

اسدبیگی گفت: با توجه به شیوه‌های نوین انتقال پول، شهروندان محترم از حمل وجه نقد با مبالغ زیاد خودداری کرده و از روش‌های الکترونیکی موجود استفاده کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار