مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع):

امام جواد (ع) در حد اعلای جود و سخاوت قرار داشت

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج گفت: امام نهم شیعیان در حد اعلای جود و سخاوت قرار داشتند و ترجمان اصلی و عینی جود و کرم بودند.
کد خبر: ۹۳۵۶۷۱۵
|
۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶

حجت الاسلام علی ترکاشوند مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از کرج، ضمن عرض تسلیت شهادت مظلومانه امام جواد (ع) به شیعیان وعلاقه مندان خاندان عصمت و طهارت اظهار داشت: امام نهم شیعیان در حد اعلای جود و سخاوت قرار داشتند.

امام جواد (ع) در حد اعلای جود و سخاوت قرار داشت

وی مطرح کرد: سخاوت و کرم جوان ترین امام شعیان در امور مالی و کمک به نیازمندان خلاصه نمی شود بلکه این بزرگوار در مواجهه با بد اخلاقی دیگران و حتی دشمنان نیز با سعه صدر و گشاده رویی برخورد می کردند وآنان را مورد بخشش و خیرخواهی قرار می دادند. در حقیقت، این مکارم اخلاق ترجمان اصلی و عینی جود و کرم بودند.

حجت الاسلام ترکاشوند با اشاره به حدیثی از امام محمدتقی (ع) حقیقت موعظه را اعتقاد قلبی و اخلاص  عملی دانست و گفت: بنابر این حدیث شریف، صبر بر طاعت خدا و گناه و مصیبت از عوامل اساسی پیشرفت معنوی انسان هاست که با توجه به شرایط ناهموار و طعنه آمیز بندگی خدا در این برهه گناه آلود جامعه بشری، صبر و مقاومت بهترین یاور و مستمسک سالکین الی الله خواهد بود.

وی مربی جلسه صادقین غلبه بر شهوت را از آموزه های گرانسنگ امام جواد (ع) برای شیعیان ارزیابی و بیان کرد: کنترل شهوت از قبیل شهوت به پست و مقام و شهرت و مادیات در تمام شئون زندگی موجب حفظ انسان در برابر گناهان و معاصی الهی می شود. میدان ندادن به هوای نفس از عوامل قطعی و یقینی دسترسی به فلاح و رستگاری است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج حب به ذات احدیت و ناظر و حاضر دانستن ایشان بر اعمال بندگان را از مهم ترین عوامل بازدارندگی از معاصی الهی دانست و خاطرنشان کرد: امام جواد (ع) برترین الگوی جوانان در مسیر عبودیت و سعادتمندی هستند و جوانان ما باید با تعالیم و احادیث و سبک زندگی ایشان مانوس شوند.  

انتهای پیام/ص

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار