معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

حوزه‌های علمیه خواهران نقش ویژه ای در ارتقاء تمدن‌ جامعه دارند

تبریز- معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت : حوزه‌های علمیه خواهران، نقش ویژه‌ای در حرکت‌های اجتماعی، تغییر و ارتقاء تمدن جامعه اسلامی دارند.
کد خبر: ۹۳۵۷۹۰۶
|
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام  سید محمد واحدی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه علمیه آذربایجان شرقی که در سالن همایش مصلی حضرت امام خمینی(ره) برگزار شده بود گفت: توصیف و تمجید از عالمان دین، جایگاه ویژه آن ها را مشخص کرد اما در دوران غیبت، نقش عالمان خواهر و نقش حوزه علمیه خواهران، از نقش ویژه‌ای برخوردار است.

وی به نقش ویژه عالمان خواهر و حوزه علمیه خواهران تأکید کرده و افزود: بعد از انقلاب اسلامی نقش حوزه علمیه خواهران برجسته شده است چرا که در بستر اجتماع، خواهران در فرهنگ سازی جایگاه ویژه‌ای دارند.

حجت الاسلام سید محمد واحدی ادامه داد: خواهران در حرکت‌های اجتماعی، تولید مسیر حرکت‌ها و در تغییر و ارتقا تمدن‌ها نقش ویژه‌ای دارند.

وی به جایگاه ویژه حوزه‌های علمیه در تمدن اسلامی اشاره کرده و افزود: امام خمینی (ره) با دقت، جامعة الزهرا را ایجاد نمودند که دور اولیه حرکت حوزه‌های علمیه است که در این راستا دور ثانویه را رهبر فرزانه انقلاب، با تأسیس مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ایجاد کرده‌اند.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: اگر چه مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قدمت ۲۵ ساله دارد اما در حدود ۵۰۰ مدرسه را در سراسر کشور به وجود آورده است.

وی در پایان گفت: جایگاه ویژه حوزه‌های علمیه خواهران در انقلاب اسلامی برجسته شد و اثرگذاری خواهران طلبه در تمدن سازی نوین اسلامی به جایگاه ویژه‌ای دست یافت.

ارسال نظرات