مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه خمین گفت:
حجت الاسلام خزائی گفت: عید قربان ، عید سرسپردگی و بندگی است، عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است
کد خبر: ۹۳۵۸۸۱۳
|
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ حجت السلام محمدسعیدخزائی مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه خمین درجمع پاسداران وسربازان سپاه خمین بمناسبت عیدسعیدقربان گفت:در عید قربان ،پیامبر برگزیده‌ی حضرت حق، حضرت ابراهیم (ع) آن روز ایثار می نماید. بالاتر از ایثار جان، ایثار عزیزان است. او در راه خدای متعال، به دست خود عزیزی را می خواهدقربان کند،که خدای متعال بعد از عمری انتظار، در دوران پیری به او فرزندی داده بود.

وی بیان کرد:این ایثار و این گذشت، یک نماد است برای مؤمنانی که می خواهند راه حقیقت و راه تعالی را طی کنند،واین را ه بدون گذشت، امکان ندارد. همه‌ی امتحانهائی که ما دراین دنیامی شویم، در واقع نقطه‌ی اصلی اش همین است؛ پای یک ایثار و یک گذشت به میان می‌آید.

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه خمین درادامه اظهارنمود:عید قربان ، عید سرسپردگی و بندگی است، عید برآمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است و مسلمانان در این عید با پوشیدن بهترین پوشاک خود، پس از انجام عبادات، به دید و بازدید و جشن و سرور می‌پردازند.

حجت الاسلام خزائی درپایان درخصوص اعمال عیدسعیدقربان گفت:عبادت در شب و روز عید قربان بسیار سفارش شده و احیای شب عید قربان به دعا، نماز و نیایش فضلیت فراوانی دارد. در روز عید قربان اعمالی مانند غسل ونمازعیدقربان، قربانی کردن و زیارت امام حسین(ع) مستحب می باشد.

ارسال نظرات