دادستان کرج گفت: در یک سال اخیر اقدامات موثری در انجام نظارت‌ها، بازدیدها و بازرسی های مداوم و مستمر از مراکز نگهداری معتادین و کمپ ها، مراکز توانبخشی و مراکز مشاوره انجام شده است.
کد خبر: ۹۳۵۹۰۰۹
|
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با حضور در اداره کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه دادستان به عنوان مدعی العموم، مسئولیت نظارت بر وضعیت اقشار آسیب پذیر را دارد، گفت: در سال اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی و اجرای برخی سیاست‌ها شاهد افزایش آمار جامعه هدف بهزیستی بودیم.

تشدید نظارت دادستانی کرج بر کمپ‌ها و مراکز بهزیستی البرز

وی افزود: یکی از نقاط ضعف دادستانی، عدم نظارت کافی در این حوزه و به ویژه مدیریت کمپ‌ها بوده که در یک سال اخیر با انتصاب مشاور قضایی خانواده، اقدامات بسیار موثری در انجام نظارت‌ها، بازدیدها و بازرسی های مداوم و مستمر از مراکز نگهداری معتادین و کمپ ها، مراکز توانبخشی و مراکز مشاوره انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز ادامه داد: این بازدیدها موجب رفع نواقص و اصلاح روش ها و رویه ها، جمع آوری کودکان کار و توجه به معتادین به عنوان افراد بیمار شده است.

اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی استان البرز نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی و دادگستری استان به تشریح اقدامات مجموعه خود پرداخت و بیان کرد: با تکلیف دادستانی، اداره کل بهزیستی در قالب کمپ ماده 15، کمپ ماده 16 را راه اندازی کرده و توانسته یک هزار و 700 معتاد متجاهر را در کمپ بستری و پذیرش کند.

وی با اشاره به اینکه با دستور دادستانی مرکز استان، تمامی کودکان کار و خیابانی اتباع در مراکز بهزیستی پذیرش شده اند، افزود: بر اساس قیمت تمام شده فعالیت‌ها، یارانه خدمات به این اداره کل اختصاص داده نمی‌شود و با حجم زیادی از وظایف و افزایش جامعه هدف، میزان بهره مندی از منابع مالی و مادی ناچیز است و عملاً تناسبی بین شرح وظایف و منابع مالی و نیروی انسانی مجموعه وجود ندارد.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها