خبرهای داغ:
رئیس مرکز بهداشت شهرستان ملایر:

تاکنون ۱۲ درصد از جمعیت هدف در ملایر واکسینه شده‌اند/ عدم استقبال برخی افراد از واکسیناسیون

ملایر-رئیس مرکز بهداشت شهرستان ملایر با بیان اینکه ۱۹۷ هزار و ۸۴۷ نفر جمعیت هدف شهرستان ملایر باید واکسینه شوند، گفت: تاکنون در مجموع ۱۲ درصد از جمعیت هدف در شهرستان ملایر واکسینه شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۵۹۸۷۶
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸

تاکنون ۱۲ درصد از جمعیت هدف در ملایر واکسینه شده‌اند/ عدم استقبال برخی افراد از واکسیناسیونبه گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر نیکو امجدی امروز در نشست با اصحاب رسانه ۹۰ درصد فعالیت مرکز بهداشت را در حوزه آموزش دانست و اظهار داشت: با شروع پیک پنجم کرونا در تیر ماه نسبت به خرداد ماه ۱۰ درصد افزایش موارد سرپایی و هشت درصد افزایش موارد بستری در شهرستان ملایر داشتیم.

وی با بیان اینکه عادی انگاری مردم سبب افزایش موارد ابتلاء و مراجعه به بیمارستان‌ها می‌شود، تصریح کرد: افزایش چند برابری قدرت سرایت کرونا دلتا سبب افزایش تعداد موارد ابتلاء شده است، همچنین سوش هندی بیش از کرونای قبلی کودکان را درگیر می‌کند و درصد ابتلاء کودکان را افزایش داده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ملایر علائم کرونا دلتا را شبیه یک سرماخوردگی ساده دانست و افزود: برخلاف تصور عموم، واکسیناسیون ایمنی کامل ایجاد نمی‌کند بلکه سبب کاهش موارد بستری و ابتلاء به نوع شدید بیماری می‌شود.

وی با اشاره به گرفتن ۱۱۳ تست پی سی آر بصورت روزانه در شهرستان، اضافه کرد: آمار مرگ و میر در گروه‌های هدف واکسیناسیون یعنی افراد بالای ۶۰ سال، کاهش یافته است اما کاهشی در تعداد موارد بستری نداشتیم.

امجدی از عدم استقبال برخی افراد از واکسیناسیون خبر داد و گفت: در هر رده سنی، یک تا دو روز اول افزایش مراجعات به مراکز واکسیناسیون را داریم اما پس از آن متاسفانه مراجعات به شدت کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به ۱۹۷ هزار و ۸۴۷ نفر جمعیت هدف شهرستان ملایر که باید واکسینه شوند، اظهار کرد: تاکنون ۷۶ درصد از جمعیت هدف ۸۰ سال به بالا، ۷۳ درصد از جمعیت هدف ۷۵ تا ۸۰ سال، ۴۹ درصد از جمعیت هدف ۷۰ تا ۷۵ سال، ۴۱ درصد از جمعیت هدف ۶۰ تا ۶۵ سال و در مجموع ۱۲ درصد از جمعیت هدف در شهرستان ملایر واکسینه شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ملایر بیان کرد: با توجه به آمار و ارقام، هر چه رده سنی جمعیت هدف واکسیناسیون کاهش می‌یابد، استقبال از تزریق واکسن کرونا نیز کمتر می‌شود این در حالیست که باید حداقل ۷۰ درصد جمعیت هر گروه هدف  که توسط وزارت بهداشت اعلام می شود، واکسینه شوند.

وی از تزریق ۲۵ هزار دُز واکسن کرونا در نوبت اول و تزریق ۹ هزار دُز در هر دو نوبت در شهرستان ملایر خبر داد و خاطر نشان کرد: تمامی مراکز بهداشت در سطح شهر آمادگی واکسیناسیون گروه های هدف اعلام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دارند و مردم می‌توانند پس از ثبت نام از طریق سایت salamat.gov.ir و دریافت پیامک، جهت تزریق واکسن به این مراکز مراجعه کنند.

امجدی با تاکید بر اینکه هیچ فردی حتی اگر ثبت نام اینترنتی را انجام نداده باشد، بدون تزریق واکسن از مراکز واکسیناسیون خارج نمی‌شود، افزود: پنج مرکز واکسیناسیون شامل مرکز باباطاهر واقع در خیابان قائم مقام، کوچه محمدی، مرکز فخریه واقع بیمارستان فخریه، مرکز ولیعصر واقع در بلوار ولیعصر جنب مسجد انصار الحسین(ع)، مرکز تجمیع باشگاه کارگران واقع در خیابان نیروی هوایی و مرکز خودرویی خاتم النبیاء واقع در جاده سلامت آماده واکسیناسیون گروه‌های هدف است.

وی با بیان اینکه مرکز فخریه در شیفت بعدازظهر از ساعت ۱۵ تا ۱۹ آماده خدمت رسانی به جمعیت هدف واکسیناسیون است، بیان کرد: در صورتی که هرچه سریع‌تر جمعیت هدف اعلامی توسط وزارت بهداشت واکسینه شوند، به سراغ گروه‌های سنی پایین‌تر می‌رویم پس از مردم می‌خواهیم هر چه سریعتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن را تزریق کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ملایر با اشاره به اینکه خوشبختانه واکسن به اندازه کافی برای گروه‌های هدف وجود دارد، گفت: در حال حاضر دو واکسن سینوفارم چین و کوو برکت برای تزریق در مراکز واکسیناسیون شهرستان وجود دارد، البته دُز دوم هر نوع واکسنی که افراد قبلا تزریق کردند نیز موجود است و جای نگرانی نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار