خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان فردوس: بنده خداوند زمانی که به اوج عبودیت رسید و مورد توجه خدا و قرب او قرار گرفت، خدا برایش عید قرار می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۶۰۵۵۶
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از فردوس حجت الاسلام و المسلمین بابایی امام جمعه شهرستان فردوس در مراسم جشن عيد سعيد غدير که در محل ناحيه مقاومت بسيج اين شهرستان برگزار شد گفت:

در سال دهم هجرت، به دستور الهى، آخرین سفر پیامبر اكرم (صلى الله علیه و آله) به مكه براى تعلیم حج و اعلام ولایت ائمه (علیهم السلام) آغاز شد. در این سفر بیش از یكصد و بیست هزار نفر آن حضرت را همراهى كردند كه در شرایط آن زمان سابقه نداشت.بلافاصله پس از پایان مراسم حج، اعلام شد همه حجاج از مكه خارج شوند و براى برنامه‏اى مهم در غدیر خم - كه كمى قبل از محل جدا شدن كاروان‌ها بود حضور یابند.

وي ادامه داد: پیامبر سپس سخنرانى تاریخى و آخرین خطابه رسمى خود را براى جهانیان آغاز كردند.پیامبر (صلى الله علیه و آله) در اولین بخش سخن به حمد و ثناى الهى پرداختند و صفات قدرت و رحمت خداوند را ذكر فرمودند، و به بندگى خود در مقابل ذات الهى شهادت دادنددر بخش دوم، حضرت سخن را متوجه مطلب اصلى نمودند و تصریح كردند كه باید فرمان مهمى درباره على بن ابى طالب علیه السلام ابلاغ كنم، و اگر این پیام را نرسانم رسالت الهى را نرسانده‏ام و ترس از عذاب او دارم.سپس كمال دین و تمام نعمت را با ولایت ائمه (علیهم السلام) اعلام فرمودند و بعد از آن خدا و ملائكه و مردم را بر ابلاغ این رسالت شاهد گرفتند.

حجت الاسلام بابايی سپس با اشاره به اصل واقعه غدير افزود: پس از اتمام خطابه پیامبر (صلى الله علیه و آله)، دو خیمه بر پا شد كه در یكى خود آن حضرت و در دیگرى امیرالمؤمنین (علیه السلام)، جلوس فرمودند. مردم دسته دسته وارد خیمه حضرت مى‏شدند و پس از بیعت و تبریك، در خیمه امیرالمؤمنین (علیه السلام) حضور مى‏یافتند و با آن حضرت بیعت مى‏كردند و تبریك مى‏گفتند.زنان نیز، با قرار دادن ظرف آبى كه پرده‏اى در وسط آن بود بیعت نمودند. به این صورت كه امیرالمؤمنین (علیه السلام) دست مبارك را در یك سوى پرده داخل آب قرار مى‏دادند و در سوى دیگر زنان دست خود را در آب قرار مى‏دادند وبه این ترتیب با امام علی (ع) بیعت نمودند.

در پایان این مراسم مولودی خوانی و همچنین هدایای  به شرکت کنندگان در مسابقه خطبه نورانی غدیر داده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها