خبرهای داغ:

ویژه برنامه غدیرخم در سلماس برپا شد

مراسم بزرگداشت عید غدیرخم با همت سپاه سلماس برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۱۰۳۹
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سلماس، مراسم بزرگداشت عید غدیر عیدالله اکبر در جمع رزمندگان گردان ۳۰۳ قدر سپاه سلماس برگزار شد.

حجت السلام والمسلمین مهدی رضایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس در جمع رزمندگان و سبزپوشان راه ولایت ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر سالروز ولایت و امامت امیرالمومنین علی علیه السلام، گفت: ندای «مَن کُنتُ مَولاهُ فَهذا علیٌ مَولاه » ندای پیامبر (ص) است که از حجة الوداع ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر طنین انداز شد و تا امروز هر دم در دفاع از ولایت علی مرتضی شنیده می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه سلماس در این آیین گفت:«غدیر» فصل‌الخطاب و حجت روشن ولایت است که نه در مکان محصور مانده و نه در زمان؛ چرا که جاودانه‌ترین حماسه تاریخ اسلام است.

وی افزود: اهمیت «غدیر» در درک ارزش والای ولایت علوی همچون دژی مستحکم در سنگ بنای توحید و اصول دین است چرا که اسلام در سایه ولایت به باور می‌رسد

این مسئول خاطرنشان کرد: همانگونه که امام صادق(علیه السلام) فرمودند: سنگ‌هاى زيربناى اسلام سه چيز است:نماز، زكات و ولايت كه هيچ يك از آنها بدون ديگرى درست نمی‌شود، به واقع «غدیر» حقیقت انکارناپذیر قلب تاریخ اسلام است که روشنگر صراط مستقیم بوده و دمی به تاریکی نخواهد گرایید، غدير پيمان سرگشاده خاتم‌الانبیا است که هیچگاه بسته نمی‌شود و عهدی است که تا ابد می‌توان انگشت بیعت بر آن نهاد و به قافله غدیر متصل شد.

وی اضافه کرد: غدیر عید بزرگ ولایت، عید وفای به عهد و ولایت پذیری است، از همین روست که امام رضا(علیه السلام) فرمودند:«كسى كه در روز (غدير) مؤمنى را ديدار كند، خداوند هفتاد نور بر قبر او وارد مى كند و قبرش را توسعه مى‏ دهد و هر روز هفتاد هزار فرشته قبر او را زيارت مى‏ كنند و او را به بهشت بشارت مى‏ دهند.

این مسئول در خصوص آداب این روز به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد وگفت: امام صادق (ع) در آداب این روز فرمودند:«کسى كه در روز عيد غدير هر ساعتى كه خواست، دو ركعت نماز بخواند و بهتر اينست كه نزديك ظهر باشد كه آن ساعتى است كه اميرالمؤمنين(علیه السلام) در آن ساعت در غدير خم به امامت منصوب شد، (هر كه چنين كند) همانند كسى است كه در آن روز حضور پيدا كرده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات