خبرهای داغ:
امام جمعه سلماس گفت: باید در طول سال به مباحث پیرامون عید سعید غدیرخم توجه شود.
کد خبر: ۹۳۶۱۷۷۹
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از سلماس، مراسم عید سعید غدیرخم با حضور مردم ولایی و بسیجیان در محل مصلی سلماس با سخنرانی امام جمعه شهرستان حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی برگزار شد.

امام جمعه سلماس ضمن تبریک عید غدیر عید الله اکبر و روز امامت و ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام، گفت: غدیرخم محور امامت و ولایت بوده که در این واقعه نشانه و رمزی است، که از تداوم خط نبوت حکایت دارد و نقطه طلایی کاروان رسالت و طلایه دار امامت و ولایت به شمار می آید.

وی افزود: باید توجه کرد غدیر اساس دین اسلام و ثمره نبوت پیامبر(ص) بوده و نام غدیر تعیین کننده صراط مستقیم تا آخرین روز دنیاست‌ و خطابه غدیر زنده‌ترین سند تاریخی است که نتیجه آن ولایت امیرالمومنین (ع) به شمار می آید که این امر متعلق به تمام اعصار، ادیان و دوران هاست.

طباطبایی اضافه کرد: مهم‌ترین مسئله‌ اسلام، مسئله دینی، معرفتی و ولایت است و اوج مبحث ولایت نیز در مسئله حکومت متجلی شده است و در روز غدیر نمونه کامل و الهی این مهم به مردم معرفی شد.

امام جمعه سلماس عنوان کرد: در روز غدیرخم رسالت پیامبر اعظم (ص) و امامت امیر مومنان حضرت علی (ع) پیوند خورد، لذا باید گفت یکی از درس های مهم غدیر خم که روز تکوین دین مبین اسلام و مقدمه ولایت امیرمومنان حضرت علی (ع) و ۱۱ فرزند برومند آن حضرت است ولایت پذیری است، که باید در طول سال به این مبحث توجه شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات