خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان:
سمنان- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان گفت: اجرای طرح محله اسلامی با جدیت در شهرستان سمنان دنبال می‌شود تا مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف به کمک مسؤولان امر به سرعت رفع شود.
کد خبر: ۹۳۶۱۸۶۰
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سرهنگ مرتضی عبداللهی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سمنان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در مورد اجرای طرح محله‌های اسلامی در شهرستان سمنان اظهار کرد: این طرح یکی از الگوهای موفق سپاه و بسیج استان و شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: محله‌های اسلامی، طرحی است که مبدع و آغازگر اجرای آن سپاه و بسیج شهرستان سمنان بوده و اکنون حدود ۶ سال است که این طرح در سطح استان سمنان در حال اجراست و تبدیل به یک الگوی کشوری شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سمنان با اشاره به اینکه ایده طرح محله اسلامی برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری که تأکید بر ورود مردم در صحنه دارند است، بیان کرد: بر این اساس، مسجدمحوری، محله‌محوری، نقش مردم در اداره جامعه در طرح محله اسلامی به خوبی پیاده‌سازی و مورد توجه قرار گرفته است.

عبداللهی به توضیح طرح محله اسلامی پرداخت و ادامه داد: معتمدان هر محل به عنوان رئیس شورای محله انتخاب می‌شوند، پایگاه‌های بسیج محل و هیأت امنای مساجد نیز در این شورا عضویت دارند.

وی عنوان کرد: کارگروه‌هایی نظیر بهداشت، امنیت، اشتغال، اقتصاد مقاومتی ذیل طرح محله اسلامی تعریف شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سمنان با بیان اینکه مردم با کمک مسؤولان در قالب طرح محله اسلامی در موضوعات مختلف به طرح مسائل و حل و رفع مشکلات می‌پردازند، اظهار کرد: شناسایی ضعف‌ها، آسیب‌ها و مشکلات محله و انعکاس آن به دستگاه‌های متولی و پای کار آوردن ظرفیت دستگاه‌های اجرایی متولی مهم‌ترین نقش مردم در این راستا است.

عبداللهی عنوان کرد: هشت محله اسلامی در شهرستان سمنان وجود دارد و هدف ما تعمیم اجرای این مدل در سراسر شهرستان سمنان است تا بدین‌وسیله مردم پس از احصای مشکلات محله خود از دستگاه‌های مربوطه دعوت کنند تا آنها با حضور در محل بتوانند برنامه‌ریزی صحیح و به موقعی برای رفع مشکل احصا شده با استفاده از ظرفیت‌های قانونی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در طرح محله اسلامی به نوعی مسؤولان پاسخگوی مستقیم مردم هستند، به سرکشی که از محله میرمحمدخانی -از محلات قدیمی شهر سمنان- در روزهای گذشته انجام شده، اشاره کرد و گفت: در این محله، مجموعه آپارتمان‌هایی که برخوردار از ۲۰۰ واحد مسکونی است، در گذشته ساخته شده و مردم این محله با مشکلی مواجه شده‌ و پس از طرح آن با مدیر محله اسلامی هماهنگی برای حضور معاون دادستان، شهردار منطقه، فرمانده سپاه شهرستان و برخی از کارشناسان انجام دادند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سمنان ادامه داد: پس از دعوت مدیر این محله بنده به همراه مسؤولان نامبرده در محل حاضر شدیم و بدین طریق مشکل با گفت‌وگو با مردم این محل بررسی و مقرر شد در کمترین زمان ممکن با کمک دستگاه‌های متولی مشکل موجود در این محل مرتفع شود که این نمونه‌ای از اقداماتی است که در قالب طرح محله اسلامی انجام می‌شود.

عبداللهی تأکید کرد: مردم باید مطالبه‌گر باشند و مشکلات خود را به صورت مستقیم با مسؤولان درمیان گذارند و به عبارتی دیگر مردم می‌توانند به کمک دستگاه‌های متولی در موضوعات مختلف به حل مشکلات و مسائل در کمترین زمان ممکن بپردازند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح محله اسلامی با جدیت در شهرستان سمنان دنبال می‌شود تا مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف به کمک مسؤولان امر به سرعت مرتفع شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها