خبرهای داغ:
در ادامه اعتراضات مردمی به جنگ جاری در افغانستان، اهالی کابل نیز در پیروی از حرکت خودجوش مردم هرات امشب ندای «الله‌اکبر» سر خواهند داد.
کد خبر: ۹۳۶۲۲۳۴
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، پس از ولایت هرات، قرار است ساعت ۹:۰۰ امشب (سه‌شنبه‌شب، دوازدهم مرداد) مردم در کابل با سر دادن طنین «الله اکبر» علیه طالبان اعتراض و از نیروهای امنیتی دفاع کنند.

شب گذشته مردم در هرات از فراز بام‌های منازل خود در اعتراض به حمله طالبان طنین «الله‌ اکبر» سر دادند و از نیروهای امنیتی اعلام حمایت کردند.

در کابل نیز ستاد مردمی این برنامه، ساکنان پایتخت را فراخوانده است تا ساعت  ۹:۰۰ شب بر فراز بام‌های منازل خود برآیند و شعار «الله اکبر» را سر دهند و از مقاومت مردمی در لشکرگاه، قندهار، هرات و تالقان حمایت کنند.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، از این حرکت به عنوان «حماسه ماندگار» مردم هرات یاد کرده است. رییس شورای عالی مصالحه ملی نوشته است: «کشور و مردم ما در یک آزمون تاریخی و دشوار قراردارند. طالبان به جای لبیک به صدای صلح‌خواهی مردم راه جنگ، ویران‌گری، غارت و چپاول پیشه‌کرده‌اند. حمله بر بزرگ شهرهای هرات، تالقان، قندهار، هلمند و… گواه روشن نیت جنگ‌جویانه و ویران‌گر این جریان است.»

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان، نیز در این مورد گفته است که طنین با صلابت صداهای تکبیر مردم شریف هرات را نشانه آشکار بیزاری مردم افغانستان از جنگ تحمیلی بیگانه در کشور و شکل گرفتن یک قیام ملی علیه آن است.

وی افزود: «به طالبان می‌گویم که این حرکت خود جوش مردمی را یک هشدار جدی دانسته و از ادامه جنگ، کشتار و تخریب خانه‌ها، روستاها و زیربناهای مردم افغانستان دست برداشته برای تأمین صلح در این سرزمین کهن‌سال هم صدا شده و یک‌جا با مردم ستمدیده ما زنده‌گی در صلح با عزت را آغاز نمایند.»

حرکت مردم افغانستان در هرات با واکنش‌های گسترده مواجه شده است. بسیاری‌ها از این اقدام حمایت کرده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها