خبرهای داغ:
فرماندار قزوین در آئین تحلیف و تعیین هیات رییسه شورای شهر قزوین؛

در شهرستان قزوین ابطال آرا و باز شماری نداشتیم

شفیعی گفت: در ۵۵۶ حوزه انتخابیه در شهرستان قزوین هیچ گونه اعتراضی که منجر به ابطال و بازشماری آرا شود نداشتیم.
کد خبر: ۹۳۶۲۵۷۵
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، محمد شفیعی در مراسم تحلیف و تعیین هیات رییسه شورای شهر قزوین که صبح امروز در محل فرمانداری قزوین برگزار شد، ضمن تبریک به اعضای شورای جدید گفت: با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی کشور وارد فرآیند انتخابات شدیم که در ۷ شهرستان انتخابات برگزار شد و در مراسم تنفیذ ریاست جمهور رهبر انقلاب ضمن تشکر از برگزار کنندگان زضایت خویش را ابراز داشتند.

وی افزود: در تعیین صلاحیت ها برخی از عوامل خوب عمل نکردند اما هیت اجرایی با تقوا عمل کردند. بهترین استخوان بندی در هیئت اجرایی حضور یافتند که اعضای اصلی را تشکیل دادند،پرونده ها مورد از طریق مراجع چهارگانه مورد بررسی قرار گرفت، ثبت احوال، نیروی انتظامی، دادگستری، ۸۳ مورد از دادگستری درخواست شد تا به پرونده ها رسیدگی و جواب قطعی داده شود.

فرماندار قزوین تصریح کرد:اداره اطلاعات با کار دقیق به بررسی صلاحیت ها پاسخ دادند و در نهایت همکاری بین هیئت نظارت و اجرایی صورت گرفت، هیچ فشاری به هیئت نظارت و اجرایی وارد نشد. تعامل خوبی صورت گرفت.

وی افزود: ضمن تشکر از هیئت نظارت و اجرایی ما ۲۹ فرآیند را به خوبی انجام دادیم و خارج از بازه زمانی اتفاق نیفتاد،شهر قزوین به چند منطقه تقسیم شد و هر ۱۰ شعبه در اختیار یک مدیر مورد اعتماد قرار گرفت، هیچ کمبود تعرفه نداشتیم تنها در یک روستا تاخیر ۳۵ دقیقه ای داشت،در قزوین هیچ کمبود تعرفه نداشتیم، ۵۶نفر جوان نخبه فناوری اطلاعات با تفکر بسیجی و انقلابی عمل کردند و توانستند کلیه شعبات را پیکر بندی کنند و یک منطقه پیکر بندی به دست ما دیر رسید.

شفیعی اظهارداشت:طبق قانون تا ساعت ۱۲ شب موظف بودیم و شعباتی که ازدحام جمعیت بود تا ساعت ۳ بامداد ادامه یافت، که در نهایت منجر به انتخاب ۹ نفر از افراد متعهد و نخبه شدند. وظیفه فرمانداری با شورای شهر هیئت تطبیق است تا کلیه مصوبات شورا را با قانون تطبیق دهند. دوره پنجم بیشترین مغایرت با قانون را داشت. با حضور نمایندگان مجلس، دادستان، مدیرکل دادگستری و نماینده شورای عالی استان به بررسی پرداخته شد و ۷۰ درصد از مغایرتها که گرفتیم برابر قانون بود.

فرماندار قزوین بیان داشت: بیش از ۱۲ هزار نفر در اجرای انتخابات کمک کردند، ۱۴نفر درخواست در اختیار قرار دادن آرا انتخابات را داشتند، اعتراض و ابطالی در بازشماری ارا در قزوین نداشتیم.در سطح ۵۵۶ حوزه شهرستان ابطال آرا نداشتیم. در ۷ شهر تابعه هیچ ابطال و بازشماری نداشتیم.

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها