خبرهای داغ:
امام جمعه مراغه:

عمل به آموزه های دینی و مذهبی نباید منحصر به زمان خاصی باشد

تبریز- امام جمعه مراغه با تاکید بر لزوم عمل به شعائر اسلامی و دینی اضافه کرد: متاسفانه عده ای فقط مومنان ایام محرم هستند در حالی که عمل به آموزه های دینی و مذهبی نباید منحصر به ایام خاصی باشد.
کد خبر: ۹۳۶۳۱۱۴
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمد تقی پورمحمدی  در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر مراغه افزود: تبیین امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فلسفه اصلی قیام عاشورا باید مورد توجه هسئت های حسینی این شهرستان قرار گیرد.

وی ادامه داد: عمل به تاکیدات رهبری و آموزه های دینی در کنار رعایت حقوق شهروندان و شیوه نامه های بهداشتی، باید مورد اهتمام تمامی عزاداران و هیئت های حسینی در ایام محرم باشد.

حجت الاسلام پورمحمدی در ادامه  بیان کرد: رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی در سوگواری های ایام محرم در این شهرستان مشکل ساز بوده و باید در زمینه فاصله گذاری اجتماعی اهتمام شود. 

وی اضافه کرد: عدم رعایت موازین بهداشتی در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، در آیین های سوگواری حسینی از جمله شاه حسین گویان نگران کننده است.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به اینکه آلودگی و مزاحمت های صوتی در معابر عمومی و خیابان ها، نقض حقوق شهروندی و زمینه ساز سلب آرامش مردم است، تاکید کرد: مسئولان امر باید با تهدیدکنندگان نظم جامعه که امنیت و بهداشت را مورد هجمه قرار می دهند به صورت قانونی و قاطع برخورد شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار