10 روز 10 پیام عاشورایی

حوزه علمیه خواهران نجمیه سرخه در جهت تببین فرهنگ عاشورا اقدام به انتشار 10 پیام عاشورایی در طی دهه اول محرم کرد.
کد خبر: ۹۳۶۳۹۸۰
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با آغاز ماه محرم حوزه علمیه نجمیه شهرستان سرخه اقدام  به انتشار 10 پیام عاشورایی در دهه اول محرم کرده است.

10 روز 10 پیام عاشورایی

متن پیام در نخستین روز به شرح ذیل است:

حادثه کربلا و خلق و خویی که از حماسه سازان عاشورا به ثبت رسیده است منبع ارزشمندی برای آموزش اخلاق و الگو گیری در زمینه خودسازی، تربیت دینی و کرامت انسانی است...

یکی از بارزترین پیام ها و فضائل اخلاقی  عاشورا و کربلا احترام به حقوق مردم است.

در تاریخ اغلب جنگ‌ها، فرماندهان نظامی از هر راهی برای پیروزی استفاده می‌کنند و برای اموال مردم ارزشی قائل نیستند، اما امام حسین (ع) حتی در حساس‌ترین لحظات نیز رعایت حقوق مردم را به یاران خود سفارش می‌فرمود.

‌گزارش های رسیده از حوادث شب عاشورا، حاکی از عبادت و بندگی، راز و نیاز، آمادگی برای نبرد، گفت‌وگوی امام (ع) با یاران و اهل‌بیت خود است.

 یکی از سخنان تاریخی امام (ع) در شب عاشورا که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، اعلام همراهی نکردن کسانی بود که دَیْن دیگری را بر دوش داشتند. امام (ع) به یکی از یاران فرمود: «نادِ اَنْ لا یُقْتَلَ مَعی رَجُلٌ عَلَیْهِ دَیْنٌ وَ نَادِ بِها فِی الْمَوالی فَاِنّی سَمِعْتُ رَسُولَ‌اللّهِ (ص) یَقُولُ: مَنْ ماتَ وَ عَلَیْهِ دَیْنٌ اُخِذَ مِنْ حَسَناتِهِ یَوْمَ الْقیامَهِ:  به همه یارانم اعلام کن هر کس دَیْنی بر عهده دارد، با من کشته نشود؛ زیرا من از رسول‌خدا (ص) شنیدم که فرمود: هر کس از دنیا برود و دَیْنی بر ذمّه داشته باشد، از حسنات وی در فردای قیامت برداشته می‌شود(۱)

۱) احقاق الحق ، ج ۱۹، ص ۴۲۹

 

پیام مکتب عاشورا:

عزادار و محب حضرت سیدالشهداء (ع)، تلاش می کند که به حقوق دیگران احترام  بگذارد تا نامش در زمره عزاداران واقعی امام حسین علیه السلام ثبت شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار