معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه استان البرز:

کمال جامعه در گروی اجرای عدالت مطلق در برخورداری های عمومی است

معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه استان البرز گفت: طبق روایتی از پیامبر (ص) جامعه باید بدون ابهام اداره شود و اگر جایی ابهامی ایجاد شد متولیان امر باید در راستای رفع آن حرکت کنند.
کد خبر: ۹۳۶۴۸۲۱
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت السلام و المسلمین رسولی در مراسم سوگواری و عزاداری محرم الحرام لشکر10 حضرت سید الشهداء (ع) استان البرز، اظهار داشت: پیامبر جامعه را بر اصولی بنا کرد، اولین اصل معرفت است، هرجا ابهامی در جامعه بود پیامبر(ص) سریع و قاطع در رفع آن قدم برمی داشتند درست برخلاف جامعه اموی، چرا که افراد اگر در مورد موضوعی اطلاعات و ابهام داشته باشند، درباره ی آن موضع منفی می گیرند.

کمال جامعه در گروی اجرای عدالت مطلق در برخورداری های عمومی است

وی افزود: طبق روایتی پیامبر (ص) جامعه باید بدون ابهام اداره شود و اگر جایی ابهامی ایجاد شد متولیان امر باید در راستای رفع آن حرکت کنند، دومین اصل بنا جامعه عدالت مطلق در برخورداری های عمومی می باشد، این اصل مربوط به قسمتی می شود که همه افراد جامعه در بیت المال سهم دارند و در اعطاء سمت ها نیز باید این اصل مورد توجه باشد.

 حجت السلام و المسلمین رسولی عنوان کرد:کمال و ارتقاء یک جامعه در گروی اجرای عدالت مطلق در برخورداری های عمومی است و سومین اصل بنا جامعه اسلامی طبق بیان رسول اکرم(ص) مسئله عبودیت و بی شریک بودن پروردگار است، انجام کارها باید برای خدا باشد و اگر کار برای خدا باشد، اثرگذار و ارزشمند می باشد و چهارمین اصل، عشق و محبت به خدا، انبیاء و دیگر انسان ها است.

وی اذعان کرد:حکومت ها نیازمند افراد در تراز می باشد، در جامعه رحم کنیم تا به ما رحم شود؛ در جوامع جاهلیت عصبانیت وجود داشت، اولین ضربه را جامعه اسلامی در انحراف جانشینی پیامبر(ص) خورد و نتیجه این انحراف شهادت اهل البیت (ع) و سید الشهداء (ع) شد.

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار