خبرهای داغ:

10 روز 10 پیام عاشورایی/ پیام هشتم

حوزه علمیه خواهران نجمیه شهرستان سرخه در جهت تببین فرهنگ عاشورا اقدام به انتشار 10 پیام عاشورایی در طی دهه اول محرم کرد.
کد خبر: ۹۳۶۵۳۸۴
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با آغاز ماه محرم حوزه علمیه نجمیه شهرستان سرخه اقدام  به انتشار 10 پیام عاشورایی در دهه اول محرم کرده است.

متن پیام به شرح ذیل است:

تسلیم و ایمان به هدف

 کربلا تابلو ایست کامل و زیبا از زندگی الهی وقرانی و مملو از درس ها و نکته ها !

اما قبل از هر چیزی مهم چگونه دیدن کربلا  است.

 در چگونه دیدن کربلا باید به لبخندهای حصرت سیدالشهداء (ع) نیز چشم دوخت! به راستی راز لبخند حسین چیست؟!

امام زین العابدین (ع)  می فرمودند «وقتی کار بر امام حسین (ع) سخت شد،  برخی اصحاب نظر به جانب آن جناب کردند و حال امام  را به خلاف احوال خود مشاهده می‌کردند؛ زیرا وقتی کار به آنها سخت میشد رنگ هایشان متغیر می گردید و... ولی امام و بعضی از خواص که در خدمت حضرت بودند رنگ هایشان درخشنده تر و نورانی تر می شد  و یاران به یکدیگر می‌گفتند: ببینید که از مرگ باکی نیست و حضرتش می فرمود: صبر پیشه کنید بزرگ‌زادگان که مرگ چون پلی است، که شما را از پریشانی و بدحالی به بهشت وسیع می‌رساند.»

علت این خوشحالی امام به این جهت  است که امام درمأموریتی که داشت با  دقت مهندسی نموده و یقین داشتند که بهترین کمک‌ها از سوی خداوند به ایشان خواهد رسید.

عجیب تر اینکه به نقل راویان هرچه به عصر عاشورا نزدیک تر می‌شدند چهره حضرات، تابناک تر می شد!

یکی دیگر از نمونه های بارز تسلیم و ایمان به هدف در مکتب عاشورا جمله فوق العاده عجیب حضرت زینب کبری سلام الله علیها می باشد که در پاسخ به سخن طعنه آمیز ابن زیاد که گفت: کار خدا را با برادرت چگونه دیدی؟

فرمود:  "ما رایت الا جمیلا"

اینگونه سخن گفتن از یک بانوی مصیبت دیده، که تنها یکی از آن مصائب کافی بود که هر انسان قوی و نیرومندی رو به زانو در اورد ، گویای روح تسلیم  این بانوی بزرگ و باشرافت دارد.

 شاید بتوان گفت چکیده و عصاره تفکری که آن بزرگواران را آرام می کرد و اینچنین روع عبودیت در وجودشان جلوه گری می کرد ،یک جمله بود که پس از شهادت شش ماهه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بر زبان جاری نمودند: «هوَّن علیَّ ما نزل بی أنَّه بعین الله» آنچه بر من وارد آمد برایم آسان است چون در محضر خداست.

واین رفتار یعنی ایمان به هدف و  داشتن روحیه تسلیم در برابر اراده ومشیت الهی

پیام مکتب عاشورا:

وقتی مومن ایمان به غیب داشته باشد تمام مشکلات وسختی ها ومصائب را با جان ودل می پذیرد و در تمام مقاطع رندگی در تلخی وشیرینی، سختی و راحتی دستان یاریگر حضرت یار را حس می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار