خبرهای داغ:

عاشورا سند حریت و آزادگی نسل بشر است

طلبه حوزوی گفت: عاشورا سند حریت و آزادگی نسل بشر؛ و عزت طلبی، عدالت‌خواهی و نفی هر گونه استکبار از مهمترین پیام‌های نهضت عاشوراست.
کد خبر: ۹۳۶۶۳۰۸
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با دهه دوم ماه محرم اعضای شورا و بسیجیان گروه جهادی پایگاه حضرت معصومه (س) حضور گرم و پرشور در مراسم های عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) دارند.

به همین مناسبت مراسم تلاوت دعای ناحیه مقدسه، همراه با سخنرانی و روضه خوانی فاطمه ادهم طلبه حوزوی در جمع عزاداران حسینی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

فاطمه ادهم در جمع عزاداران با اشاره به اهداف قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) که در زیارت اربعین به آن اشاره شده مبارزه با جهل و نجات مردم از ضلالت و گمراهی است. در این زیارت می‌خوانیم : « امام حسین خون قلبش را در راه تو داد ( و نهایت ایثار و فداکاری را کرد) تا بندگانت را از جهل ونادانی و حیرت و سرگردانی نجات دهد.»

او افزود: از اهداف دیگر امام در برپایی قیام عاشورا افشای چهره منافقان بود. خطر منافقانه بنی امیه که در لباس خلافت اسلامی همه مقدسات اسلام را زیر پا گذاشته و یکی را پس از دیگری محو می کردند همچنین جمعی از کوفیان پرمدعای منافق که بر امام حسن (ع) به خاطر صلحش آن همه ایراد کرده و تقاضای قیام از امام (ع) می کردند می بایست رسوا می شد.

طلبه حوزوی بیان داشت: عاشورا سند حریت و آزادگی نسل بشر است و عزت طلبی، عدالت‌خواهی و نفی هر گونه استکبار از مهمترین پیام‌های نهضت عاشورا برای همه مسلمانان در همه برهه‌های تاریخی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها