خبرهای داغ:
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان تأکید کرد

ضرورت آموزش خانواده‌ها در راستای پیشگیری از استعمال مواد مخدر

همدان-معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان بر ضرورت اطلاع‌رسانی و آموزش گسترده به خانواده در راستای پیشگیری از استعمال مواد مخدر تأکید کرد.
کد خبر: ۹۳۶۷۲۷۶
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷

ضرورت اطلاع‌رسانی و آموزش خانواده‌ها در راستای پیشگیری از استعمال مواد مخدربه گزارش خبرگزاری بسیج، عباس نجفی در جلسه ناامن‌سازی تولید و توزیع مواد مخدر در استان همدان ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: در حوزه مواد مخدر شاهد آسیب‌های زیادی هستیم و بسیاری از خانواده‌ها و جوانان گرفتار این معضل خانمان سوز هستند.

وی هدف از تشکیل این جلسه را ایجاد هماهنگی بیش از پیش میان دستگاه‌ها و مسئولین این حوزه در راستای ناامن‌سازی محیط‌های تولید و توزیع مواد مخدر دانست و ادامه داد: دستگاه‌های متولی مانند پلیس مبارزه با مواد مخدر، اطلاعات سپاه و بسیج و با استفاده از ظرفیت‌های موجود، در راستای کاهش توزیع مواد مخدر در استان زحمات زیادی می‌کشند اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم زیرا ناامن‌سازی یعنی شرایط به گونه‌ای حاکم باشد که توزیع‌کننده جرات اقدام به فروش موادمخدر نداشته باشند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان عنوان کرد: باید از حداکثر ظرفیت قانونی در راستای ایجاد احساس ناامنی میان توزیع‌کنندگان استفاده کنیم زیرا این مسئله به دلیل آثار و ابعاد اجتماعی که به همراه دارد؛ از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی اظهار کرد: یکی از گرفتاری‌های اصلی ما ناهماهنگی متولیان مبارزه با مواد مخدر است که می‌توان با برگزاری دوره‌های آموزشی در این خصوص است اطلاع‌رسانی گسترده به خصوص در فضای مجازی در خصوص معرفی انواع مواد مخدر، ماهیت، آثار، تبعات و مجاز‌ات‌های خرید و فروش آن نیز می‌تواند در راستای کاهش تبعات مواد مخدر موثر باشد.

نجفی با اشاره به کاهش چشم‌گیر کشت شاهدانه در استان، تأکید کرد: در خصوص کشت شاهدانه اغلب کشاورزان به نیتی غیر از مواد مخدر یعنی بحث دام پرندگان و مصارف مجاز کاشت می‌کنند اما باید این نکته گوشزد شود که کاشت شاهدانه باید با مجوز از سازمان جهاد کشاورزی صورت گرفته و زیر نظر این سازمان برداشت شود.

وی ادامه داد: دهیاری‌ها و بخشداران نیز مکلف هستند در راستای پیشگیری از بروز مشکل در اینخصوص با همکاری نیروی انتظامی نسبت به آموزش و اطلاع‌رسانی با کشاورزان اقدام کنند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان بیان کرد: باید ضمن اولویت‌سنجی مناطقی که بیشترین آلودگی را دارند در فرآیندی دو ساله و در راستای پاکسازی نقاط آلوده و دستگیری توزیع‌کنندگان اقدام کنیم همچنین در اختیار داشتن مستندات دقیق و قانونی نیز در پیگیری گزارشات واصله در این خصوص از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات