در اولین روز از گرامیداشت هفته دولت.

یک واحد پرورشی گاو شیری ۳۰ راسی در بانه افتتاح شد

کریم شریفی مدیر جهاد کشاورزی بانه گفت: همزمان با هفته دولت، یک واحد پرورش گاو شیری ۳۰ راسی در روستای بایز آباد از توابع بخش آرمرده به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۶۷۴۶۳
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کریم شریفی مدیر جهاد کشاورزی بانه در آیین بهره برداری از یک واحد پرورش گاو شیری، اظهار کرد: این واحد با سرمایه گذاری ۴ میلیارد تومان، برای ۵ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده و تولید ۱۳۵ تن شیر در سال و با تولید ۳ تن گوشت قرمز به بهره برداری رسید.

وی افزود: جهاد کشاورزی بانه در گرامیداشت هفته دولت ۹ طرح کشاورزی با سرمایه ۵ میلیارد و چهل میلیون تومان برای افتتاح آماده نموده که برای ۸ نفر ایجاد اشتغال کرده و برای ۱۶ نفر تثبیت شغل دارد.

شریفی ادامه داد: هم اکنون ۱۲۰ هزار دام سبک و ۱۵ هزار دام سنگین در سطح شهرستان وجود دارد، که تولید سالانه شیر آن ۱۱۲۵۳ تن می‌باشد و سرانه تولید شیر برای هر نفر ۷۱ کیلیوگرم است که با توجه به طرح پیشران افزایش تولید شیر و گوشت در اینده‌ای نزدیک شاهد رسیدن به خودکفایی در تولید این دومحصول می‌باشیم.

وی بیان کرد: از آقای سوران سلیمان زاده سرمایه گذار این طرح جهت ایجاد اشتغال پایدار، رونق کشاورزی و کمک در جهت رسیدن به خود کفایی در بخش کشاورزی تقدیر و تشکر میکنم.

شریفی در پایان خاطر نشان کرد: تقویت حوزه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار از برنامه‌های با اولویت این شهرستان است و رویکرد ما رفع موانع موجود و ایجاد اشتغال پایدار است.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار