حیا یک ملکه درونی است

طلبه حوزوی در سرخه گفت: حیا یک ملکه درونی است، که ثمره آن عفت است و کسی که خواهان عفت و حیاست؛ اسباب و لوازمی را برای خود فراهم می‌کند.
کد خبر: ۹۳۶۹۴۵۷
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ به همت بسیجیان پایگاه حضرت معصومه (س) از دهه اول محرم ویژه برنامه های متعدد و متنوعی با رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به شرایط کرونایی برگزار و برخی از این برنامه ها تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

فاطمه جلال طلبه حوزوی در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در جمع بسیجیان این پایگاه با محوریت اقساط حیا اظهار کرد: بهترین الگوی ارتباطی بین والدین و فرزندان رابطه مبتنی بر حیا است. والدین می بایست به فرزندانشان بالاخص پسران، غیرتمندی و حیا را از همان کودکی به گونه ای آموزش دهند که پسرانی با غیرت و با حیا در نوجوانی داشته باشند.

او افزود: حیا یک ملکه درونی است، که ثمره آن عفت است و کسی که خواهان عفت و حیاست؛ اسباب و لوازمی را برای خود فراهم می‌کند. این اسباب و لوازم بخشی در قالب آموزه‌‌ها و انتقال از نسلی به نسل دیگر است.

طلبه حوزوی در سرخه بیان داشت: حیا از صفات نیک و فضایل اخلاقی به معنای شرم‌ کردن از ارتکاب زشتی‌ها؛ حیاء حالتی نفسانی است که موجب متانت و وقار و خودداری از انجام رفتار ناپسند می‌شود.

جلال در ادامه اضافه کرد: امام موسی کاظم (ع) در خصوص حیا می فرمایند «پرده شرم و حیای میان خود و برادرت را برمدار و مقداری از آن را باقی گذار، زیرا از میان بردن و برداشتن آن، برداشتن حیاء است.»

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار