خبرهای داغ:
راضیه کهزادی
سنگینی بختک طلاق روی خانواد های ایرانی
طلاق یک چالش بزرگ و دردسرسازی در زندگی والدین و فرزندان محسوب می شود که نوعی آشفتگی عاطفی برای اعضای خانواده به همراه خواهد داشت زندگی فرزندان در این خانواده های از هم گسیخته همواره همراه با استرس و نگرانی و عصبانیت و ناامیدی است.
کد خبر: ۹۳۷۰۶۶۹
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰

به گزارش سرویس خبر بسیج جامعه زنان-خبرگزاری بسیج:در طول تاریخ، خانواده از اساسی ترین ارکان هر جامعه بوده است و با تولد فرزندان در خانواده نقش اصلی آن یعنی انتقال ارزش ها و پرورش نسل و ایجاد تعادل روانی و اجتماعی و عاطفی شروع می شود. خانواده جایی است که فرزندان در آن حا با یادگیری ارزش ها و هنجارها برای ایفای نقش مثبت در بزرگسالی آماده می شوند اما نهاد خانواده می تواند به دلایل بسیار، دچار تزلزل شده و به طلاق منجر شود.

یکی از معضلات اجتماعی و فرهنگی و فردی در هر جامعه طلاق هست. طلاق معضلی است که عوارض ناشی از آن اثرات شدیدی بر روح و روان فرزندان به جا می گذارد و فرزندان قربانی امیال و خواسته های زود گذر والدین می شوند، پس خوب است قبل از ازدواج با شاخت کامل و دور از غلیان های شدید عاطفی، تشکیل خانواده داد.
طلاق یک چالش بزرگ و دردسرسازی در زندگی والدین و فرزندان محسوب می شود که نوعی آشفتگی عاطفی برای اعضای خانواده به همراه خواهد داشت زندگی فرزندان در این خانواده های از هم گسیخته همواره همراه با استرس و نگرانی و عصبانیت و ناامیدی است.
کودکان و نوجوانانی والدینی که طلاق گرفته اند، کماکان پیشرفت تحصیلی کمتر اعتماد به نفس پایین و مشکلات هیجانی و رفتاری بیشتری دارند. فرزندان همواره بعد از طلاق یکی از والدین و یا هر دو را مقصر و گاهی خود را سرزنش می کنند به همین علت زندگی آنان با آسیب های روانی و اجتماعی فراوانی مواجه است و والدین خود را به خاطر آسیب به وجود امده آزرده خاطر می کنند و گاهی بسیاری از این فرزندان از دامان خانواده جدا گشته و در این حین به دامن افراد ناباب و همنشینان بزه کار می افتند و رفتارهای ضد اجتماعی نشان می دهند که متاسفانه عوارض بد بعدی از جمله خشونت بی بند و باری و افسردگی دامنگیر این فرزندان می شود.
تغییرات بعد از طلاق شامل تغییر محل سکونت و روابط خانوادگی و ناسازگاری والدین تعادل روانی کودکان را به خطر می اندازد و خشم و ناسازگاری اجتماعی و فردی باعث دگرگونی های عمده ای در مسیر زندگی آنان می شود و اثرات نامطلوب شخصی و اجتماعی کوتاه مدت و بلند مدت در روح و روان فرزندان باقی می ماند و دراین خانواده ها برای اینکه کودکان کمتر آسیب ببینند خوب است با احساسات آنان همدردی کرد و آنان را از تعارض مصون نگاه داشت ؛ طلاق را برای آنان توضیح داد و به تربیت مقتدرانه آنان پرداخت و تا جایی که امکان دارد شرایط زندگی این کودکان را با ثبات کرد و از جابجایی زیاد پرهیز کرد.
ای کاش خانواده ها قبل از تولد فرزندان به درک صحیحی از زندگی مشترک برسند وزندگی کودکان خود را با بی توجهی به این امر مهم به خطر نیندازند.
انتهای پیام/*
ارسال نظرات