تفاهمنامه همکاری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان، با پارک علم و فناوری ایلام، در حضور رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور امضاء شد.
کد خبر: ۹۳۷۲۶۶۹
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،تفاهمنامه همکاری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان، با پارک علم و فناوری ایلام، در حضور رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور امضاء شد.

 «دکتر مهدی رحیمی»، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در این مراسم، همکاری و هم افزایی نهادهای علمی در برگزاری رویدادهای علمی و آموزشی را نویدبخش شکل گیری تمدن نوین اسلامی بر پایه علم و فناوری دانست و تصریح کرد: بهره مندی متقابل از ظرفیت ها و امکانات موجود زمینه ساز شناسایی، هدایت و حمایت مادی و معنوی از نخبگان و استعدادهای برترخواهد بود.

همکاری سازمان بسیج علمی و پژوهشی در تجاری سازی محصولات نخبگان استان

محمود علی پور مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام نیز با مثبت ارزیابی کردن همکاری های مشترک بسیج و پارک علم و فناوری عنوان کرد: در این تفاهمنامه ضمن تعهدات مشترک، برای هر کدام از طرفین وظایف مشخصی طراحی شده که امیدواریم با وحدت رویه و همکاری هر دو نهاد، زمینه حمایت حداکثری از نخبگان استان فراهم شود.

وی، راه اندازی و تکمیل بانک اطلاعاتی مخترعین، مبتکرین و نوآوران، همکاری در زمینه داوری اختراعات، طرح ها و ایده ها، همکاری در تجاری سازی یافته های تحقیقاتی اساتید، دانشجویان و نخبگان و همکاری در زمینه اطلاع رسانی و حل موضوعات علمی و پژوهشی در حوزه های مختلف علمی و تحقیقاتی را از جمله تعهدات سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان برشمرد.

علی پور ادامه داد: همکاری متقابل در زمینه طرح های حمایتی مخترعین، مبتکرین و محققین استان، همکاری در زمینه اطلاع رسانی موضوعات علمی و پژوهشی طرفین در حوزه های مختلف علمی و تحقیقاتی ، ایجاد بستر لازم جهت حضور فناوران معرفی شده از سوی پارک در مسابقات و جشنواره ها، حمایت مادی و معنوی از طرح‌های نوآورانه، محصول محور و کاربردی معرفی شده از سوی پارک در مرحله پیش رشد، همکاری در تجاری سازی یافته های تحقیقاتی و فراهم کردن امکان استفاده نخبگان از فضای علمی، کارگاهی و آزمایشگاهی را از دیگر تعهدات این سازمان دانست.

زمینه هدایت و حمایت حداکثری از نخبگان را فراهم آوریم

 دکترکامران طاهرپور، رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام نیز در این جلسه بر نقش فعال و موثر بسیج در همه رویدادهای جامعه اسلامی اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه در هر عرصه ای که بسیج ورود کرده،  شاهد موفقیت های عظیمی بوده ایم و امیدواریم در راستای تعامل و همکاری با این قشر تاثیرگذار بتوانیم زمینه های حمایت حداکثری از نخبگان را فراهم آوریم.

وی، فراهم کردن زمینه همکاری محققین و مخترعین پارک با سازمان بسیج علمی استان و مشارکت در برگزاری رویدادهای علمی، نمایشگاه‌ و جشنواره های مختلف را از جمله تعهدات پارک علم و فناوری عنوان کرد.

دکتر طاهر پور، با بیان اینکه امکان استفاده نخبگان بسیجی معرفی شده از سوی سازمان بسیج علمی جهت فعالیت در فضای علمی، کارگاهی و آزمایشگاهی پارک علم و فناوری فراهم شده است، ابراز کرد: ارائه مشاوره تخصصی به صاحبان ایده جهت ثبت اختراع در پایگاه مرکز مالکیت معنوی، مساعدت جهت استقرار هسته ها، واحدها و شرکت های معرفی شده از طرف بسیج در مرکز رشد پارک ، همکاری در برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت مورد نیاز، ارجاع طرح ها و ایده های فناورانه در مرحله پیش رشد به سازمان بسیج علمی جهت حمایت و همكاري در برگزاری نشست های هم اندیشی با حضور مسئولان استانی، سرآمدان و استعدادهای برتر استان از دیگر تعهدات این مرکز برشمرد.

 خبرنگار: فرشته نیازی

ارسال نظرات