وحدت رویه حوزه علم و فناوری از ضروریات جامعه اسلامی است

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور اظهار کرد: هم افزایی، همگرایی و وحدت رویه در حوزه علم و فناوری را از ضروریات جامعه اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: ۹۳۷۲۷۳۶
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

دکتر« مهدی رحیمی» رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در قرارگاه جهاد علم و فناوری اظهار کرد: استان ایلام از شرایط و پتانسیل های خاص جغرافیایی و گردشگری بهره مند بوده که به واسطه داشتن این قابلیت ها، می تواند مأمن مناسبی برای فعالیت در عرصه بازارهای بین المللی و تجارت در حوزه علم و فناوری باشد.

وی، فعالیت های صورت گرفته استان ایلام در بخش قرارگاه ملی شهید سلیمانی را مثبت ارزیابی و عنوان کرد: انصافاً اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با کرونا خصوصاً فعالیتهای سپاه، دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی بسیاری مثبت و تاثیرگذار بوده، اما برای قطع و ریشه کنی این بیماری، نیازمند مشارکت حداکثری تمامی نهادها، ادارات و دانشگاههای استان هستیم.

دکتر رحیمی، با ابراز خرسندی از تعامل و هم افزایی نهادهای بسیج و دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: قطعاً در هر فعالیتی که نهادها تعامل و همکاری داشته اند،  شاهد رفع مشکلات و چالش ها بوده ایم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام، هم افزایی، همگرایی و وحدت رویه در حوزه علم و فناوری را از ضروریات جامعه اسلامی برشمرد و عنوان کرد: موازی کاری و جزیره‌ ای عمل کردن ارگانها موجب عدم استفاده نخبگان از پتانسیل ها و در نتیجه فرار مغزها خواهد شد.

این مسئول اذعان کرد: رسیدن به شرایط مطلوب و تمدن نوین اسلامی بر پایه علم و فناوری، نیازمند فراهم شدن بسترهای لازم زیرساختی است و برای بالفعل کردن پتانسیلها، باید هم افزایی و وحدت رویه حاکم شود.

دکتر رحیمی، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به جد پای کار بوده و دانشگاهها نیز در حوزه علم و فناوری کار می کنند اظهار کرد: در جهت هم افزایی نهادهای علمی و اقشار دانش بنیان استان قرارگاه جهاد علم و فناوری در سراسر استانها راه اندازی شده تا زمینه لازم برای خلق فناوری نخبگان و مردم سالاری علمی در کشور فراهم شود.  

این مسئول عنوان کرد: در قرارگاه جهاد علم و فناوری، بسیج علمی به معنای بسیج همه مراکز علمی و تحقیقاتی برای ایجاد بستر برای نخبگان و نوآوران جهت خلق فناوری خواهد بود .

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور، اقتدار ملی را در گرو حرکت بر روی ریل توسعه کشورهای پیشرفته دانست و اظهار کرد: شرط لازم برای عملی شدن این کار، داشتن روحیه و تفکر جهادی است، تا بتوان ضمن اعتلای حرکت علمی در تسریع روند علم و فناوری گام برداشت کرد.

این مسئول در پایان اظهارات خود، ضمن اعلام آمادگی سازمان بسیج علمی کشور برای حل مسائل بیان کرد: راهکارهای عملیاتی جهت رفع چالشها و موانع موجود در گرو هم افزایی هرچه بیشتر نهادها و ادارات خواهد بود و سازمان بسیج علمی و پژوهشی نیز تمام توان خود را برای رفع مشکلات و چالش های شناسایی شده بکار خواهد بست.

خبرنگار:فرشته نیازی

ارسال نظرات