خبرهای داغ:
جانشین انتظامی استان همدان خبر داد

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در همدان

همدان-جانشین انتظامی استان همدان از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای شرکت سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۰ میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۳۲۰۵
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ رضا زارعی در جمع خبرنگاران بیان داشت: در پی وصول یک فقره پرونده از دادسرای همدان و شکایت ۵ شهروند همدانی، مبنی بر اینکه فردی در خصوص سرمایه‌گذاری واردات قطعات خودرو خارجی و همچنین ایجاد شغل برای جوانان، اقدام به تبلیغات در سطح کرده و با گرفتن مبالغ زیادی متواری شده است، بررسی موضوع در دستور ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه متهم دائما منزل خود را تغییر می‌داد، با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و بکارگیری شگرد‌های پلیسی، نامبرده شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.

جانشین انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه این فرد از شهروندان ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، اظهار داشت: متهم در بازجویی‌های فنی اعتراف کرده، پس از آشنایی با سایت شرط بندی از طریق ماهواره و اخذ مبالغی از مردم، اول مقداری برنده شدم ولی با طمع زیاد و افزایش مبلغ دریافتی از مردم، همه را باخته و از دست دادم.

وی گفت: عدم آشنایی مردم برای سرمایه گذاری در شرکت‌هایی که وجود خارجی ندارند و اعتماد به افراد ناشناس، باعث بروز چنین کلاهبرداری‌هایی می‌شود.

*کشف سرقت نافرجام مغازه طلا فروشی و دستگیری سارق در همدان

رئیس پلیس آگاهی استان همدان نیز در ادامه گفت: در پی وقوع یک  فقره سرقت نافرجام از یک طلافروشی در شهر همدان در ماه جاری، که سارق یا سارقان با شیوه و شگرد خاص از طریق پشت بام قصد ورود به مغازه شاکی را داشتند که موفق به این امر نشدند، با توجه به حساسیت موضوع پرونده در اختیار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سرهنگ علی اسدبیگی افزود: با انجام روش‌های علمی و نوین کشف جرم، یک سارق حرفه‌ای در این خصوص شناسایی و مشخص شد، نامبرده دارای سوابق متعدد کیفری است.

وی بیان داشت: در بررسی‌های دقیق و اقدامات فنی، ارتکاب سرقت توسط این فرد که به یکی از شهرستان‌های مجاور نقل مکان کرده بود، محرز و نامبرده در اقدامی غافلگیرانه در یکی از مناطق شهر همدان دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم در مواجهه با دلایل و مدارک، به بزه انتسابی اعتراف کرد و اظهار داشت، طی کنترل یک هفتگی از این طلا فروشی، متوجه شده شاکی گا‌ها طلاجات خود را در زمان تعطیلی مغازه درون گاو صندوق نمی‌گذارد و همچنین ضعف فیزیکی مغازه، باعث طراحی سرقت از سوی نامبرده شده است.

وی گفت: از مغازه داران محترم به ویژه صنف طلا فروشان درخواست می‌شود قبل از تعطیلی مغازه، تمامی طلاجات خود را پس از جمع آوری از پشت ویترین داخل گاو صندوق بگذارند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات