نماینده ایلام:

توسعه استان های محروم نیازمند تغییر در نظام بودجه ریزی کشور است

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دوران آزمون و خطا در استان سپری شده است، گفت: توسعه استان هایی محرومیت همچون ایلام نیازمند تغییر اساسی در نظام بودجه ریزی کشور است.
کد خبر: ۹۳۷۳۴۲۳
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اکبر بسطامی در نشست شورای اداری شهرستان چوار اظهار داشت: دولت سیزدهم با عدالت محوری و روحیه جهادی پا به عرصه خدمت گذاشته و با نگاه اصولی و مدیریتی به مسایل و مشکلات کشور توجه ویژه ای خواهد داشت.

وی افزود: نظام بودجه ریزی آنچنان بر پیکره نظام ضربه وارد کرده که برای ترمیم آن زمان زیادی لازم است، باید در بحث بودجه به استان های محروم توجه بیشتری شود و مسوولان واقعیت های ملموس را ببینند.

بسطامی تاکید کرد: مجمع نمایندگان ایلام دغدغه استان را دارند، رفع محرومیت در ایلام نیازمند کار جمعی و همت مسئولان است.

وی یادآور شد: نیمی از برنامه ششم توسعه طبق شواهد و قرائن محقق شده که دولت جدید باید به تحقق برنامه های هفتم توسعه نگاه و توجه بیشتری داشته باشد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مدیران باید روحیه مطالبه گری داشته و جهادی در عرصه خدمت حضور داشته باشند.

وی اظهار کرد: اگر قانون در کشور به صورت مساوی اجرا شود، وضعیت نابسامان بسیاری از استان ها بخصوص استان های محروم بهتر خواهد شد.

بسطامی انجام مسئولیت اجتماعی شرکت های نفتی و گازی واقع در استان را بر اساس قانون لازم الاجرا دانست و افزود: اگر این شرکت‌ها به مسئولیت های اجتماعی خود پایبند باشند، بسیاری از مشکلات استان ایلام نیز مرتفع خواهد شد.
وی، بر اجرای ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه تاکید کرد و گفت: اجرای این ماده از مطالبات مهم مسوولان است ، باید در پروژه های استان به نیروهای بومی توجه شود اما در شرایط مساوی و برابر اگر نیروی متخصص نبود، می‌توان از سایر نیروهای متخصص استفاده کرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسوولان باید به مشکلات استان بخصوص در بحث آب، برق، گاز، راه، آنتن دهی و زیرساختی توجه ویژه ای داشته باشند ، زیبنده استان ایلام نیست که در چله دوم انقلاب، بخش زیادی از مردم با مشکلات آنتن دهی، کم آبی و زیرساخت ها مواجه باشند.

بسطامی یادآور شد: مدیرانی که توانمندی و کارآمد ندارند، نباید مورد تقدیر قرار بگیرند.

وی به انتخاب استاندار ایلام نیز اشاره کرد و افزود: نظر نمایندگان استان بر این است که استاندار ایلام باید ترجیحا بومی باشد.

وی تاکید کرد: زبان من زبان مردم است و مسوولان باید به مشکلات مردم توجه و در راستای رفع آنها تلاش کنند.

ارسال نظرات