خبرهای داغ:

کارآفرینی در دانشگاه فنی و حرفه ای موجب رشد اقتصادی و کاهش بیکاری می شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان : کارآفرینی در دانشگاه فنی و حرفه ای موجب رشد اقتصادی و کاهش بیکاری می شود.
کد خبر: ۹۳۷۴۲۷۰
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان؛به جهت تربیت دانشجویانی با مهارت و آشنا به بازار کار، هدایت شغلی فارغ التحصیلان و گسترش ارتباط با صنعت و دانشگاه مراسم افتتاح مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشکده فنی و حرفه ای دختران سمنان بصورت رسمی با حضور دکتر نقدی ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، جناب آقای داود معروفی معاونت پشتیبانی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، رئیس و معاون آموزشی و پژوهشی این مجموعه دانشگاهی، جمعی از صاحبان صنایع ،اساتید و دانشجویان فعال در حوزه کارآفرینی برگزار گردید.
در این مراسم ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با تبریک هفته دفاع مقدس گفت : بي ترديد هفته بزرگداشت "دفاع مقدس" كه به فرموده‌ی مقام معظم رهبری «اوج افتخارات ملت ایران است» فرصت ارزشمند و مغتنمي است تا ملت سرافراز و غيور ايران اسلامي بار ديگر با مرور خاطرات و حماسه هاي سرداران دلير خود در جبهه هاي حق عليه باطل، ضمن تجديد ميثاق با آرمان هاي شهدا، از رزمندگان، ايثارگران و يادگاران هشت سال جنگ تحميلي، تجليل و تكريم نمايند
رضا نقدی با تاکید بر نقش ایثارگران به ویژه ایثارگران دانشگاه ها در پیشرفت های علمی کشور و هشت سال دفاع مقدس گفت : فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت را باید بیش از پیش در جامعه تقویت کرد و به ویژه برای نسل جوان و دانشجو، این فرهنگ عظیم، گسترش داده شود.
وی با اشاره به افتتاح مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشکده فنی و حرفه ای دختران سمنان گفت : کارآفرینی به عنوان یک استراتژی ملی در جهت ایجاد و افزایش مزیت های نسبی و رقابتی کسب و کارها ، رشد اقتصادی ،کاهش بیکاری و حل معضلات اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

نقدی گفت: این مرکز با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، شناسایی و توانمند سازی، ایجاد کسب و کار و خلق ارزش، تبدیل ایده به تولید و تجاری سازی دستاوردهای علمی راه اندازی شده است.
وی افزود: تقاضا داریم صاحبان صنایع و شرکتها که امروز در این جمع صمیمی حضور دارند علیرغم مشکلات موجود، دانشگاه ها را در این مسیر یاری نمایند چرا که ارتباط دانشگاه با صنعت از ضروریات پیشرفت هر کشور محسوب می شود.
ایشان به موضوع کارآفرینی و پیشتازی دانشگاه فنی و حرفه ای در این مقوله اشاره کردند و بیان داشتند : تنوع و خلاقیت در طرح های کارآفرینی و ارتباط گسترده صنعت با دانشگاه موجب گسترش بیش از پیش استان سمنان خواهد شد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دختران سمنان در حاشیه افتتاح مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی این مرکز گفت : دانشگاه فنی و حرفه ای از طریق آموزش کارآفرینی، ایجاد مراکز کارآفرینی دانشگاهی، مراکز رشد، کانون های شکوفایی و خلاقیت و گسترش فرهنگ کارآفرینی، به دانشگاه کارآفرین تبدیل شده است .
وی ایجاد مهارت برای دانشجویان متقاضی و کسب درآمد توسط دانشجویان را از عمده اهداف این مرکز برشمرد و افزود:تلاش می کنیم با استفاده از توان دانشجویان مستعد؛ علاقه مند و صاحب ایده و بهره مندی از اساتید و کارآفرینان؛ فضای مناسبی برای ایجاد و رشد کسب و کارهای دانش بنیان فراهم آوریم

ماندگارزاد ابراز امیدواری کرد، انشاا... با افتتاح مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی شاهد ارتباط دوسویه از جانب دانشگاه و صنعت رقم بخورد چرا که یکی از دغدغه های اصلی ما و مسئولین به حساب می آید.
وی گفت: این مرکز در راستای حمایت از محققان، نوآوران، پژوهشگران، اساتید و دانشجویان علاقه ‌مند و با هدف فراهم کردن بستری مناسب برای اجرایی کردن ایده‌های نوآورانه دانشجویان ایجاد شده است
ایشان افزودند : باید حمایت از دانشجویانی که در سطح دانشگاه در زمینه کارآفرینی فعالیت دارند ، به عنوان سرلوحه فعالیتها مدنظر قرار گیرد .
در پایان ، دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه تفاهم ‌نامه ‌ای با پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ، شرکت‌ سامفر و شرکت دانش بنیان جوان اندیشان پویای قومس(جاپکو) به امضا رساند.

شایان ذکر است این دیدار با افتتاح مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی توسط دکتر رضا نقدی ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان ،دکتر ماندگارزاد ریاست دانشکده، دکتر غریب شاهیان معاونت آموزشی و پژوهشی این مرکز و جمعی از صاحبان صنایع ،اساتید و دانشجویان کارآفرین و بازدید از امکانات آموزشی، کارگاهی و آزمایشگاهی دانشکده خاتمه یافت.

 

در جهت دستیابی به اهداف سند چشم انداز و سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در راستای بهره مندی مستمر از خرد جمعی و تجربیات و توانمندیهای دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ، شرکت‌ سامفر و شرکت دانش بنیان جوان اندیشان پویای قومس(جاپکو) تفاهم‌ نامه همکاری مشترک منعقد و به امضاء جناب آقای داود معروفی معاونت پشتیبانی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، جناب آقای دکتر ابراهیم دوست زاده مدیر عامل محترم شرکت سامفر و سرکار خانم یغمایی نماینده محترم شرکت جاپکو رسید.

ریاست دانشکده فنی و حرفه ای دختران سمنان، هدف از این تفاهم نامه را استفاده از توانایی های علمی و توسعه همکاری های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری در جهت استمرار ارتباط سازمان یافته بین دانشگاه و صنعت به منظور برطرف نمودن نیازهای متقابل دانست .
دکتر سکینه ماندگارزاد گفت : اجرای طرح پژوهشی مشترک، هدایت و حمایت از پایان نامه های تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی همسو با نیازهای تحقیقاتی، برگزاری سمینار، کارگاه و همایش های علمی مشترک و بازدید های علمی و کارآموزی دانشجویان، استفاده از توان علمی اعضاء طرفین، استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و فناوری طرفین و حمایت از تجاری سازی و فناوری های نو را از موضوعات مهم این تفاهم نامه برشمرد.
وی افزود : دانشگاه به عنوان یک نهاد آموزشی باید به عنوان بازوی صنعت نقش‌آفرینی کرده و در رشد اجتماعی، اقتصادی و فناوری مؤثر باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها