خبرهای داغ:
مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر خبر داد:
«عریضاوی» ثبت ملی دیوار نوشته «جئنا لنبقی» را از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در موزه خرمشهر اعلام کرد و گفت: نمایشگاه عکس و دستاوردهای دفاع مقدس در سطح ادارات به این مناسبت برپا می‌شود.
کد خبر: ۹۳۷۴۷۸۹
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
«عبدالامیر عریضاوی» مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر امروز در نشست خبری هفته دفاع مقدس خرمشهر مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس را تجلیل از پیشکسوتان جهاد، دفاع مقدس و مقاومت بیان کرد و اظهار داشت: غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای حوزه سلامت و افتتاح سه مدرسه از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مفدس در خرمشهر است.

وی به رونمایی از کتاب دفاع مقدس با محوریت بانوان رزمنده نیز اشاره کرد و گفت: همچنین گشایش کانون فرهنگی هنری دختران شمیم معرفت در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر و خاطره گویی با حضور خواهران رزمنده در مسجد جامع از دیگر برنامه‌های این هفته در خرمشهر است. در سوم مهرماه امسال زنگ مقاومت در یکی از مدارس مورد نظر آموزش و پرورش خرمشهر نواخته خواهد شد.

وی توان افزایی و آموزش کمک‌های اولیه و توصیه‌های بهداشتی از طریق فضای مجازی را یکی از مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس بیان کرد و ادامه داد: نشست اندیشه‌ورزی در حوزه سلامت و تجلیل از پیشکسوتان و خادمان سلامت در فضای مجازی در این هفته در خرمشهر برگزار خواهد شد.

عریضاوی بیان داشت: برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع شهادت و دفاع مقدس، ارسال پیامک انبوه با موضوع دفاع مقدس، بیان ارزش‌های دفاع مقدس در دانشگاه‌ها توسط اساتید به صورت ویدیو کنفرانس و در فضای مجازی، اجرای شب شعر عربی با موضوع ایثار و شهادت، نشست خورشید خانه‌ات باش با حضور خواهران رزمنده از دیگر برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس در خرمشهر است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خرمشهر ثبت ملی و تاریخی دیوار نوشته «جئنا لنبقی» را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در موزه خرمشهر اعلام کرد و گفت: نمایشگاه عکس و دستاوردهای دفاع مقدس در سطح ادارات، مرکز فرهنگی دفاع مقدس، ناحیه مقاومت بسیج، شرکت نفت و گاز اروندان، اتاق بازرگانی و دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به این مناسبت برپا می‌شود.

دیوار نوشته «جئنا لنبقی» نوشته ای از افسران رژیم بعث عراق با معنی «آمدیم که بمانیم» است که هم اکنون در موزه دفاع مقدس خرمشهر نگهداری می شود. رزمندگان ایران اسلامی پس از فتح خرمشهر زیر این نوشته، نوشتند؛ «آمدیم، نبودید.»

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها