خبرهای داغ:
یادداشت؛

زیارت اربعین با رانت، مرضی امام حسین(ع) نیست

تبریز- اربعین نزدیک است و همه در حال و هوای کربلا سر از پا نمی شناسند تا راهی زیارت شوند و در این میان عده ای با رانت بدون نوبت آشنایان خود را راهی می کنند در حالی که زیارت اربعین با تضییع حق دیگران جایز نیست.
کد خبر: ۹۳۷۶۳۳۸
|
۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰

خبرگزاری بسیج، گروه استان ها، رقیه غلامی: این روزها هرچه دقایق به وقت اربعین نزدیک می شود حال دلمان بیشتر دلتنگ زیارت می شود، دلتنگ حرم سیدالشهدا، کسی که سر داد تا ظلم و ستم پا نگیرد.

ظلمی که با گذشت بیش از 14 قرن از آن هر برهه ای به شکلی توسط طاغوت زمان بر مردم رفته است و هر زمان نیز عده ای با الهام از مکتب امام حسین(ع) و قیام عاشورا در برابر آن به پا خاسته و جان دادند.

مکتبی که انقلاب اسلامی نیز برگرفته از آموزه ها و ارزش های آن به رهبری امام خمینی(ره) و همراهی مردم پس از 15 سال مبارزه پا گرفت و مردم طعم شیرین حق را چشیدند ولی متاسفانه در راستای حرکت انقلاب عده ای باز اسیر هوی و هوس شده به جای خدمت به مردم به منافع خود و نزدیکانشان پرداختند که اگر این گونه نبود این همه مشکل معیشتی و اقتصادی مردم را رنجور نمی کرد.

مردمی که با گذشت بیش از 42 سال از انقلاب با همه مشکلات کنار آمدند و هم پای آن در برابر ستم بیگانگان ایستادند، برای ارزش ها جان دادند و برای پاسداشت آن چون اربعین از جان و دارایی اندک خود نیز می گذرند و گاهی با همه تنگناها خود را به آستان امام مظلوم؛ امام حسین(ع) می رسانند تا با واگویه های خود گره از مشکلات بگشایند.

مشکلاتی که گاهی به سببب برخی بی مهری های مسئولان پیش می آید و نمونه آن ارسال لیست برای بدون نوبت رفتن برخی افراد نزدیک یا آشنایان مسئولان به نجف است و همین امر موجب نارضایتی مردم شده است، آیا زیارت اربعین با تضییع حق مردم درست است، آیا زیارت امام حسین(ع) که قیام کرده بود با ظلم مبارزه کند با ضایع کردن نوبت دیگران حایز است!

زیارت اربعین با رانت مرضی امام حسین(ع) نیست

مساله ای که حجت الاسلام نستوهی؛ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی نیز به آن واکنش داده و در اینستاگرام نوشته است؛ «مسئولینی که لیست میفرستید حواستون هست میخواهید برید کربلا، کربلا با تضییع حق دیگران بنظرم مرضی امام حسین(ع) نباشد ... تو مسئولی که کار مردم را راه بیندازی، نوکری کنی نه اینکه کربلا هم با رانت بری، فتامل یا مسئول»

این در حالی است که در جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی کرونا هم به مسئولان توسط رئیس جمهور این گونه ابلاغ شده است؛ «کلیه دستگاه های مسئول بالاخص وزارت کشور و وزارت راه موضفند به هر میزانی که دولت عراق اجازه ورود زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را می دهد تردد زائرین عزیز را تسهیل نمایند و نظارت کنند کمترین اجحافی در حق آن ها صورت نگیرد.»

آیا با این اوصاف جای آن نیست که ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در تبیین برنامه های خود امر به معروف و نهی از منکر مسئولان را جزو اولویت های کاری خود اعلام کرده تدابیری بیندیشد تا مردم از چنین زیارتی که مشتاقانه منتظر آن بوده است بی نصیب نشود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها