خبرهای داغ:

کارگاه حوله بافی سنتی سرخه افتتاح شد

کارگاه حوله بافی سنتی با هدف حمایت از کالای داخلی و ایجاد اشتغال زایی برای بانوان در سرخه افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۷۶۷۵۰
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ به مناسبت گرامیداشت هفته شکوهمند دفاع مقدس کارگاه حوله بافی سنتی سرخه در راستای طرح فدک به همت بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقاومت با مشارکت حوزه کوثر، پایگاه حضرت زینب (س) و بسیجیان پایگاه حضرت آسیه (س) سرخه هیئت سیدالشهدا سرخه با حضور سرگرد مهدی ادهم فرمانده نیروی مقاومت بسیج در سپاه ناحیه شهرستان، عفت دیابی مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان و جمعی دیگر از مسوولین برگزار شد.

سمیه ادهم فرمانده پایگاه حضرت آسیه (س) در حاشیه افتتاح این طرح در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: حوله بافی نوعی فرآورده نساجی سنتی است که به کمک دستگاه بافندگی چهار وردی تولید می‌شود و در گذشته بدون آنکه کسی اطلاعات و آگاهی درباره آنها به جامعه بدهد، به عنوان بخشی از زندگی روزمره استفاده و از نسلی به نسل بعد منتقل می‌شد.

او افزود: صنایع دستی ابزاری برای رشد مالی و دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی برای تحقق جهش فرآوری و رسیدن به توسعه پایدار است. این کارگاه در نظر دارد جهت ایجاد اشتغال برای بانوان از طرح های اشتغال زایی حمایت کند.

فرمانده پایگاه حضرت آسیه (س) بیان داشت: ساعت کار این کارگاه صبح از ساعت 8 تا 12 ظهر بوده و در حال حاضر پنج نفر به عنوان بافنده و یک نفر به عنوان مربی در جهت آموزش به کارآموزان در حال فعالیت هستند.

ادهم با اشاره به اینکه تاکنون هزینه های این کارگاه بالغ بر 200 میلیون ریال بوده است، گفت: مواد اولیه این صنعت نخ و حوله دست و صورت، حوله استخری، حوله پالتویی، دستخن (سفره نان)، زیر انداز، روفرشی، پلاس، کیسه آشپزخانه، کلاه حمام، حوله آشپزخانه، رومیزی از جمله تولیدات این کارگاه در جهت کارآفرینی و ایجاد اشتغال زایی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها