خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی کشور؛
رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی کشور گفت: از آثار دفاع مقدس ما شکل گیری جبهه مقاومت بود.
کد خبر: ۹۳۷۶۸۵۹
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی کشور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان البرز بمناسبت هفته دفاع مقدس بیان کرد: هدف صدام از حمله به ایران، تحریک آمریکا و غرب و حمایت کشور های عربی منطقه از یک طرف و نیز جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی و مهارحرکت انقلابی امام که دنیا را به لرزه در آورده بود و به دنبال حاکمیت مطلق بر اروند رود و لغو قرارداد ۱۵۷۵ الجزایر از سوی دیگر بود.

وی افزود: هدف دیگر صدام دستیابی به بخش نفت خیز ایران و تصرف خوزستان ایران و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی، جلوگیری از نفوذ انقلاب بین ملت های مسلمان منطقه بود.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی کشور عنوان کرد: صدام به دنبال ژاندارمی جایگزینی رژیم پهلوی در منطقه غرب آسیا برای آمریکا بود.

وی افزود: رهبری جهان عرب و احیای امپراتوری امویان و عباسیان در منطقه از دیگر اهداف صدام بود و خود را سردار قادسیه و جنگ را جنگ قادسیه دوم نامگذاری کرد.

وی بیان کرد: صدام با کمک کشورهای شرق و غرب و بعضی از کشور های عربی منطقه به ایران حمله کرد و در روزی که ما حتی یک موشک هم نداشتیم و برای سیم خاردار تحریم شده بودیم در چنین شرایطی رزمندگان اسلام هشت سال با سینه های سترگ شان در مقابل گلوله های دشمن، در مقابل بمباران شیمیایی دشمن و در مقابل هجمه های گوناگون دشمن ایستادگی کردند و دفاع مقدس را آفریدند.

وی افزود: دفاع ما دفاع مقدس نامیده شد چون ملت ایران مورد تجاوز قرار گرفته بود و در حال دفاع از خود بود. دفاع ملت ایران بخاطر خدا و بخاطر دفاع از نوامیس مرزهای اعتقادی و مرزهای فیزیکی میهن اسلام بود و اکثر عملیات ها به نام مقدس ائمه معصومین نامگذاری شده بود و در جبهه ها توسل و توکل به خدا وجود داشت.

دکتر مردانی خاطرنشان کرد: جنگ ما جنگ عقیده بود، جنگ مادی نبود. برای دفاع از مرز های اعتقادی انقلاب اسلامی ایران و احیای اسلام ناب بود به همین خاطر دفاع ما دفاع مقدس نامیده شد.

وی اضافه کرد: از آثار دفاع مقدس ما شکل گیری جبهه مقاومت بود و پیروزی ملت عراق، یمن، لبنان، فلسطینیان و قیام ملت های آزاده جهان به تاسی از انقلاب اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی کشور بیان کرد: هنوز بعد از چهل سال دفاع مقدس با شکل دیگری ادامه دارد امروز ما دردفاع از مرز های اعتقادی، در جنگ نرم هجوم فرهنگی دشمن و درجنگ اقتصادی همه جانبه جنگ شناختی وجنگ ترکیبی را تجربه می کنیم.

گفتنی است در مصلی نماز جمعه این هفته، میز خدمت به همت بسیج ادارات سپاه ناحیه امام رضا(ع) برگزار گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها