خبرهای داغ:
نهاوند-مدیر آموزش وپرورش نهاوند بر نقش بسیار مهم اولیا در پیشبرد اهداف تربیتی و تحصیلی دانش آموزان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۳۷۶۹۴۲
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

اولیا نقش مهمی در پیشبرد اهداف تربیتی و آموزشی دانش‌آموزان دارندبه گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسین دارایی در جمع اولیای دانش‌آموزان با بیان اینکه دبستان به عنوان پایه‌ای‌ترین دوره‌ تحصیل دانش‌آموزان، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: در این دوره‌ تحصیلی والدین در کنار معلمان نقش مهمی در پیشرفت دانش‌آموزان ایفا می‌کنند.

وی افزود: در بین پایه‌های دبستان، اهمیت پایه اول ابتدایی بیشتر از سایر پایه‌ها است؛ زیرا سنگ بنای کل دوران تحصیل دانش‌آموزان در سال‌های بعد، در پایه اول نهاده می‌شود.

مدیر آموزش وپرورش نهاوند ادامه داد: در سال اول ابتدایی دانش‌آموزان برای اولین بار حضور در محیط جدیدی را تجربه می‌کنند که آشنایی قبلی با آن ندارند؛ به همین دلیل نحوه برخورد با دانش‌آموزان اول ابتدایی و همچنین راهنمایی و تذکرات به آن‌ها باید متناسب با سنشان باشد.

وی با تاکید بر اینکه اولیای دانش‌آموزان اول ابتدایی باید علاوه بر آشنایی با شیوه‌ تدریس معلم، برخی نکات و توصیه‌های اساسی در رابطه با نوآموزان را بیاموزند، اظهار داشت: این کار باعث تقویت و همسو شدن آموزش در خانه و مدرسه می‌شود.

دارایی در ادامه بر نقش بسیار مهم اولیا در پیشبرد اهداف تربیتی و تحصیلی دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: تجربه نشان داده است که هرچه قدر تعامل و ارتباط بین خانه و مدرسه بیشتر باشد، دستیابی به اهداف تربیتی و آموزشی دانش آموزان نیز سهل‌تر می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا و آغاز آموزش‌ها به صورت مجازی، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت پایه اول ابتدایی و لزوم داشتن تصویر ذهنی و آشنایی دانش آموزان با معلمان خود، این دسته از دانش‌آموزان یک روز در هفته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدرسه حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات