خبرهای داغ:
معاون شهردار و مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین خبرداد:
معاون شهردار و مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و اربعین گفت: برنامه های متنوعی به مناسبت هفته دفاع مقدس با رنگ و بوی اربعین برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۷۷۳۲۹
|
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

محمد در افشانی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی در خصوص برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری قزوین اظهار کرد: برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است. یادگاران آسمانی شهر که با همکاری بسیج محلات با حضور خانواده شهدا در محله سکونت شهید یاد و خاطره آنان را گرامی می داریم، ۶جشنواره در داخل قزوین و ۶جشنواره در مناطق کم برخوردار و نواحی منفصل برگزار می کنیم.

وی تصریح کرد: چاپ نمایشگاه عکس شهدا با همکاری بنیاد شهید ، یادواره شهید عاملی و تجلیل از ۲۵ رزمنده دوران دفاع مقدس، طرح واره سفیر، اجرای برنامه با ماشین سیار که به صورت تئاتر زنده در سطح شهر و مناطق کم برخوردار و نواحی منفصل شهری اجرا می شود.
دیدار با خانواده شهدا و همایش نویسندگان دفاع مقدس از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری قزوین برای هفته دفاع مقدس است.

درافشانی افزود: نوسازی و بازسازی نمادهای دفاع مقدس در سطح شهر با همکاری شهرداری و سپاه استان، ساخت ماکت عملیات والفجر ۱۱ در سبزه میدان با همکاری سپاه صاحب الامرعج در دستور کار قراردارد تا با شبیه سازی، بازدید کنندگان و جوانان درک بهتری از دوران دفاع مقدس کسب کنند.

معاون شهردار و مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین گفت: شهرداری قزوین دارای پرسنل جهادی و رزمنده است، تلاش شبانه روزی و بی وقفه این نیروهای مخلص همیشه در گمنامی بوده که سازمان فرهنگی ورزشی از ایثارگران، رزمندگان شاغل در شهرداری طی برنامه ای از آنان تجلیل به عمل خواهد آورد.

یادمانهای ایثار و نقاشی کودکان در حوزه دفاع مقدس

وی اظهار کرد: برای اینکه هفته دفاع مقدس و فرهنگ آن که بخشی از تاریخ انقلاب است به جوانان بهتر شناسانده شود، تحت عنوان یادمانهای ایثار گفت و گو هایی با نیروهای مسلح شده است که ادوات جنگی را در ۸ پارک سطح شهر مستقر کنند تا علاوه بر مانوس شدن جوانان و نوجوانان با هفته دفاع مقدس به بحث فرهنگی آن توجه شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: چند برنامه در زیبا سازی و فضای شهری داریم،نقاشی کودکان در حوزه دفاع مقدس، شب خاطره، خاطره نویسی توسط رزمندگان، خانواده ها که با ایام دفاع مقدس درگیر بوده یا آنان دوران را لمس کردند.برای بیان خاطرات خود می توانند فیلم تهیه کرده و در قالب ویدئو کوتاه سه دقیقه ای ارسال کنند تا به بهترین خاطره و تاثیرگذارترین آنها جایزه نفیس اهدا می شود.

شب خاطره تا پیاده روی به سمت تپه نورالشهدا

درافشانی افزود: معرفی کتاب‌های دفاع مقدس، خاطرات رزمندگان از شهدا در میدان نبرد که در کنار آنان بودند،لذا با ارسال خاطره خویش برای سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی قزوین، به بهترین خاطره جوایزی اهدا خواهد شد.برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس، مشارکت دستگاه هایی مانند، نیروهای مسلح و انتظامی، بنیاد شهید و بسیج همکاری خوبی با سازمان فرهنگی ورزشی دارند.

معاون شهردار و مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: تقارن هفته دفاع مقدس با اربعین فرصتی است که اغلب برنامه های هفته فرهنگی قزوین و هفته دفاع مقدس با شور حال حسینی برگزار شود. با ستاد اربعین در تماس هستیم و در خواست ها را برای تصویب به شورا فرستادیم، برخی از موکب ها به صورت نمادین دایر می شود و به یاد پیاده روی اربعین برنامه پیاده روی و برگزاری مراسم دعا و نماز در تپه نورالشهدا از دیگر برنامه های ویژه ایام اربعین است.

وی در پایان اظهارکرد: برنامه های ویژه اربعین و هفته دفاع مقدس در فضای مجازی و حقیق برگزار می شود و برابر دستور ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا از هر گونه تجمع بدون رعایت پروتکل جلوگیری خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها