خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان فارس نسبت به حفظ و جمع‌آوری خاطرات کارکنان ایثارگر و اسرای رزمنده مجموعه قضایی استان فارس اهتمام لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۷۹۴۶۵
|
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس ، همایش ویژه بزرگداشت یاد و خاطره ایثار و رشادت‌های  شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس در دادگستری استان فارس با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس، اعضای شورای قضایی استان، سردار یداله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان، قضات و کارکنان مجموعه قضایی استان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، شهدای قوه قضائیه و قدردانی از تلاش و مجاهدت رزمندگان، ایثارگران  و جانبازان از جمله قضات و کارکنان ایثارگر مجموعه قضایی استان فارس گفت: هفته دفاع مقدس امسال مقارن با ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) شده است که باید از نهضت عاشورا درس‌های فراوانی گرفت و اگر می‌خواهیم حیات مادی و معنوی چون اصحاب سیدالشهدا (ع) داشته باشیم باید انقلابی بود و بصیرت انقلابی داشته باشیم و در ادامه مکتب سرخ شهادت تن به ذلت  ندهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی هدف از برگزاری همایش بزرگداشت دفاع مقدس در دادگستری فارس را بصیرت‌افزایی و آگاهی بخشی دانست و تصریح کرد: بخشی از قضات و کارکنان دادگستری استان از ایثارگران و جانبازان  عزیز 8 سال جنگ تحمیلی هستند که بدون هیچ چشم داشتی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته و امروز نیز در راه احقاق حق و اجرای عدالت در جامعه در مجموعه قضایی تلاش می‌کنند.

وی افزود: بیش از  300 نفر از قضات و کارکنان از  ایثارگران و جانبازان و اسرای عزیز و  تعداد زیادی از همکاران مجموعه قضایی فارس نیز از خانواده‌های معظم شهدا هستند و دستگاه قضایی ما یک دستگاه انقلابی است، دستگاهی است که کارکنان و خدمت‌گذاران آن از مجموعه نیروهای ارزشی، بسیجی و از خانواده این نیروهای مخلصی است که در راه خدا قدم برداشته‌اند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس به قضات و کارکنان ارزشی و انقلابی دادگستری استان فارس توصیه کرد تا  اهداف انقلاب را پیگیری کنند و ضمن رعایت عدالت، مردمی بوده و با حسن خلق و خوش رفتاری در تکریم و احترام ارباب رجوع اهتمام لازم داشته باشند.

موسوی در این همایش با اشاره به یادداشت‌ها و تقریظات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» بر کتب دفاع مقدس و نوع نگاه ویژه معظم له به اهمیت موضوع حفظ و نشر آثار هشت ساله دفاع مقدس پیشنهاد کرد تا معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان فارس نسبت به حفظ و جمع‌آوری خاطرات همه قضات و کارکنان ایثارگر و اسرای رزمنده مجموعه قضایی استان فارس اهتمام لازم را داشته باشند و کتابی در این باره تهیه و منتشر کنند.

وی به برخورد با فساد نیز اشاره کرد و گفت: در دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی برخوردهای قانونی و بدون اغماضی با فساد صورت گرفته بنابراین قضات دادگستری استان در راستای فرمایشات رهبری فرزانه انقلاب و ریاست معظم قوه قضائیه در برخورد با مفسدین قاطعانه سرسوزنی اغماض و چشم‌پوشی نکنندو در چارچوب قانون با فساد مقابله کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در همایش بزرگداشت یاد و خاطره ایثار و رشادت های شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس در دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد: اگر به دنبال خیر دنیا و آخرت هستید باید در ادامه مسیر اهل بیت (ع) پشتیبان ولایت‌فقیه و انقلاب باشید و ضمن پاسداری از خون شهدا و ارزش‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی تسلیم‌تر از همه به رهبری معظم انقلاب بوده و هرگز در برابر مشکلات ناامید نشویم.

وی از تعامل بسیار مناسب دادگستری استان فارس با سپاه فجر استان و سایر دستگاه‌ها و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی استان نام برد و گفت: به لطف و یاری خداوند امروز استان فارس در امنیت مطلوبی به سر می‌برد و برای این که دادگستری استان فارس در اوج اقتدار و افتخار باشد نیازمند همراهی همه همکاران و به ویژه بسیجیان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها