معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان به مناسبت روز جهانی سالمند از حمایت‌های مختلف این نهاد از ۸۶۶۳ سالمند در استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۰۵۵۶
|
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
حمایت کمیته امداد استان سمنان از ۸۶۶۳ سالمندبه گزارش خبرگزاری بسیج، سیده فاطمه تقوی، با بیان اینکه سالمندی با کاهش افت یا توانا‌هایی جسمی، فکری اجتماعی و... شناخته می‌شود، تصریح کرد: از آنجا که سالمندان نسبت به سایر گروه‌ها سنی زودتر بیمار و دیرتر بهبود پیدا می‌کنند نیازمند خدمات درمانی ویژه هستند که این نهاد حمایتی در تمامی سرفصل‌ها به گروه هدف خدمات حمایتی ارائه می‌دهد.
او افزود: سالمندان تحت حمایت عمدتا در مناطق محروم ساکن هستند که این افراد علاوه بر مشکلات سالمندی، با مشکلاتی همچون مسائل درمانی و بهداشتی و عدم دسترسی به منابع و امکانات مواجه هستند و از این رو کمیته امداد با همکاری مراکز دانشگاه‌های علوم پزشکی به پایش سلامت سالمندان با استقرار گروه‌های درمانی می‌پردازند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان به مناسبت روز جهانی سالمند از حمایت‌های مختلف این نهاد از ۸۶۶۳ سالمند در استان سمنان خبر داد.
او گفت: خدمات عمرانی، بهداشتی، معیشتی و ارائه تسهیلات کارگشایی و کارانگیزی از جمله خدماتی است که به سالمندان تحت حمایت ارائه می‌شود.
تقوی با اشاره به اینکه طرح معافیت از سربازی کمیته امداد برای فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت است، خاطرنشان کرد: معافیت فرزندان مددجو، نقش بسیار مهمی در توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت ایفا می‌کند و فرزندان این خانوار‌ها با معافیت از خدمت سربازی، می‌توانند سرپرستی خانواده را برعهده بگیرند از لحاظ معیشتی تکیه‌گاهی برای خانواده خود هستند.
او به خدمات ارائه شده به سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش، تکریم و تجلیل از سالمندان، دیدار و دلجویی از سالمندان، پرداخت کمک معیشتی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به سالمندان در روز‌های کرونایی و پایش سلامت سالمندان تحت حمایت کمیته امداد از جمله خدمات کمیته امداد در این مدت بوده است و این روند ادامه دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها