خانه نخبگان بسیج شهرستان دشتی پیشرو در استان/ دستیابی به راهبردهای علم محور برای حل مسائل

خانه نخبگان بسیج شهرستان دشتی در حال حاضر در شش کارگروه تخصصی شامل کشاورزی، تولید و مدیریت انرژی، مدیریت منابع آبی، رودخانه مند، کسب و کارهای خرد، راه و عمران فعال است.  
کد خبر: ۹۳۸۰۹۱۲
|
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی؛ به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در گفنگو صمیمی و کوتاه با اشکان معصومی مسئول خانه نخبگان بسیج شهرستان دشتی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج مطرح شد؛

دستاوردهای حاصله خانه نخبگان بسیج می تواند، خلا های راهبردی مدیریت شهرستان را به نفع مردم تغییر دهد. هر فرد دانشجو، دانش آموخته و اندیشمند صاحب ایده و تخصص با ارائه درخواست می تواند در کارگروه های تخصصی خانه نخبگان عضو شود.

خانه نخبگان بسیج شهرستان دشتی پیشرو در استان/ دستیابی به راهبردهای علم محور برای حل مسائل

ابتدا اندکی از ماموریت های خانه نخبگان بسیج شهرستان دشتی بگوئید

خانه نخبگان بسیج محلی است برای تمامی صاحبان ایده و متخصین برای حمایت از طرح ها و ایده های نو، احصا مسائل شهرستان و ارائه راهکارها با رویکرد علم محور است. دستاوردهای حاصله خانه نخبگان بسیج می تواند، خلا های راهبردی مدیریت شهرستان راه به نفع مردم تغییر دهد. دانشگاه با همکاری معاونت علمی سپاه استان بوشهر با دعوت از نخبگان و اندیشمندان و صاحبان ایده شهرستان دشتی، به دنبال دستیابی به راهبردهای علم محور و مردمی برای حل مسائل است. یکی از گلایه های به حق نخبگان عدم بهره گیری از ایده ها و وجود سازوکار لازم برای حمایت و پیگیری ایده ها است که خانه نخبگان بسیج سعی دارد این مشکل را برطرف کند.

نحوه عضویت در خانه نخبگان دانشگاه چگونه است و جه تعداد تاکنون در کارگروه ها فعالیت دارند؟

خانه نخبگان بسیج در حال حاضر در شش کارگروه تخصصی شامل کشاورزی، تولید و مدیریت انرژی، مدیریت منابع آبی، رودخانه مند، کسب و کارهای خرد، راه و عمران فعال است. هر فرد دانشجو، دانش آموخته و اندیشمند صاحب ایده و تخصص با ارائه درخواست می تواند در کارگروه های تخصصی جهت احصا مسائل و ارائه پیشنهادات راهبردی با دانشگاه همکاری نمایند. خانه نخبگان بسیج محلی است برای تمامی صاحبان ایده و متخصین برای حمایت از طرح ها و ایده های نو، احصا مسائل شهرستان و ارائه راهکارها با رویکرد علم محور است. دستاوردهای حاصله خانه نخبگان بسیج می تواند، خلا های راهبردی مدیریت شهرستان را به نفع مردم تغییر دهد.

 مختصری از برنامه های اجرا شده دانشگاه در سال تحصیلی گذشته بگوئید؟

دانشگاه آزاد خورموج با داشتن 16 عضو هیات علمی و 22 کارمند و تعداد 848 دانشجو دارای 32 رشته مقطع تحصیلی در گروه های فنی و مهندسی و علوم انسانی اولین و قدیمی ترین مرکز آموزش عالی شهرستان دشتی می باشد. رشته های پرطرفدار و دارای بازار کار شامل مهندسی برق، عمران، کامپیوتر، صنایع شیمیایی، مکانیک خودرو، تاسیسیات حرارتی و برودتی، نقشه برداری، ساخت و تولید و در گروه علوم انسانی رشته حقوق، روانشناسی و تربیت بدنی و حسابداری در این واحد دانشگاهی دایر می باشد. در راستای معرفی دانش آموختگان ماهر و آمده به کار، در مرکز مدیریت مهارت و مشاوره شغلی با برگزاری ده ها دوره تخصصی مهارتی بیش از 400 ساعت نفر آموزش های مورد نیاز بازار کار را دریافت نموده اند. خانه نخبگان بسیج دانشگاه به واسطه احصا مسائل شهرستان با جذب ده ها نخبه و اندیشمند صاحب ایده شهرستان دشتی در 6 کارگروه تخصصی، حمایت از دو پایان نامه کارشناسی ارشد مساله محور و تهیه و تنظیم سند راهبردی اقتصادی رودخانه مند توانست رتبه برتری کشوری را اخذ نماید. مجموعه اقدامات عملی و علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای مردمی شدن دانشگاه، رشد 15 درصدی در تعداد کل دانشجویان و رشد 22 درصدی در پذیرش دانشجویان ورودی جدید را به دنبال داشته است.

در سال تحصیلی جدید دانشگاه چه برنامه هایی در نظر گرفته شده است؟

رویکرد دانشگاه حرکت به سمت افزایش کیفیت دانش آموختگان، کارآفرینی و اشتغال است. این مهم با فعال شدن مرکز مدیریت مهارت در بخش های مورد نیاز بازار کار انجام می شود. در ترم جدید بیش از 30 دوره مهارتی مبتنی بر نیاز بازار کار با همکاری مرکز فنی و حرفه ای شهرستان انجام می پذیرد که می تواند منجر به اشتغال مستقیم دانشجو پس از پایان دوره گردد. مرکز مشاوره امین دانشگاه با برنامه های مشاوره ای و روانشانسی و طرح تحقیقاتی در حوزه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق فعالیت خود را افزایش خواهد داد. شش رشته جدید در مقطع کاردانی و کارشناسی و دو رشته در مقطع کارشناسی ارشد در مرحله کسب مجوز می باشد. که در خصوص رشته های کاردانی و کارشناسی امکان جذب دانشجو در همین ترم نیز محتمل است و در صورت اخذ مجوز به صورت گسترده اطلاع رسانی می شود. مجوز نهایی راه اندازی دانشکده مهارتی صادر شده و ان شاء الله با اخذ هشت رشته مهارتی از نیمسال دوم پذیرای متقاضیان ادامه تحصیل خواهد بود. به زودی مرکز رشد دانشگاه با همکاری معاونت علمی سپاه استان در دانشگاه راه اندازی خواهد شد که در آن از هسته های علمی و تیم های نو آور و شرکت های دانش بنیان حمایت خواهد شد.

هم اکنون چه تعداد عضو هیات علمی و حق التدریس در دانشگاه مشغول به ارائه خدمت هستند؟

این واحد دانشگاهی 16 عضو هیات علمی و 42 استاد مدعو دارد که در راستای بهره گیری از  استعدادهای بومی هم اکنون بیش از 80 درصد مدرسین دانشگاه، بومی شهرستان دشتی می باشند.

نحوه ثبت نام متقاضیان تحصیل در دانشگاه و عضویت در خانه نخبگان بسیج چگونه است؟

متقاضیان می توانند جهت ثبت نام در روزهای کاری با مراجعه به ساختمان دبیرستان پسرانه سماء، مرکز مدیریت مهارت و مشاوره شغلی دانشگاه واقع در درب دوم مرکز فنی و حرفه ای خورموج، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. همچنین جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره های 09015811320 و 09051419014 تماس حاصل نمایند. صاحبان ایده و اندیشمندان شهرستان دشتی نیز می توانند جهت عضویت در خانه نخبگان بسیج شهرستان به دفتر مرکزی آن واقع در دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه نموده و یا جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 07735340717 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار