رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بردسکن:
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بردسکن گفت: از مجموع 900 موقوفه در شهرستان بردسکن 50 درصد آن موقوفات منفعتی است .
کد خبر: ۹۳۸۲۳۱۴
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بردسکن گفت: از مجموع 900 موقوفه در شهرستان بردسکن 50 درصد آن موقوفات منفعتی است.


حجت الاسلام سعید غیرتمند گفت: سنت حسنه وقف به عنوان یکی از زیباترین جلوه‌های کمک به خلق برخاسته از روحیه کمال‌گرا و نوعدوست انسان‌هایی است که احسان ماندگار را بهترین راه برای نیل به آرامش دنیوی و اخروی خود انتخاب کرده‌اند.

وی اظهار کرد: بدون تردید دهه وقف، علاوه‌ بر اینکه فرصت مغتنمی برای تکریم واقفان خیراندیش است که از سرمایه‌ های مادی و معنوی خود در رفع نیازهای جامعه دریغ نورزیده‌اند می‌تواند زمان مناسبی برای ترویج فرهنگ وقف نیز باشد.

وی به فعالیت ها و اقدامات انجام شده اداره اوقاف بردسکن در 2 سال اخیر در 3 بخش فرهنگی و امامزادگان ، حقوقی و ثبتی و اجارات و بهره وری اشاره کرد و گفت: در بحث های فرهنگی انجام ۶ ویژه برنامه شامل آرامش بهاری،دهه ولایت(غدیر)،نشاط معنوی و اوقات فراعت،بصیرت عاشورایی،فاطمیه برگزار شده است.

وی عنوان کرد: درایام کرونا نیز 4 دستگاه کپسول، بیش از 2 هزار سبد غذایی با کمک گروههای جهادی و بسته های مهرتحصیلی نیز بین دانش آموزان محروم توزیع شد.

وی از اخد و تک برگی کردن بیش از هزار و 300 هکتار از زمین ها و اخذ سند ۱۵ هکتاری امامزاده سیدهاشم سرنخواب را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه مباحث حقوقی و ثبتی اعلام کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن دررابطه با بحث اقامه دعوی علیه متصرفین گفت: بیش از ۲۰ پرونده تشکیل و حکم به نفع موقوفه صادر شده است و درهمین رابطه نیز پرونده پلاک ۱۱ کدوغن با منابع طبیعی در دادگاه بعد از ۱۰ سال تعیین تکلیف شد.

وی تمدید بیش از هزار مورد قرارداد، 2 مورد سرمایه گذاری شامل رباط کبودان و پروژه تجاری مسکونی باباخان را از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در حوزه اجارات و بهره وری این اداره بیان کرد.

وی به ساخت چندین زائرسرا در امامزادگان سیدهاشم سرنخواب، امامزاده علی النقی الله آباد ، امامزاده سیدطاهر الحسینی بردسکن توسط خیران اشاره کرد و گفت: پروژه احداث سرویس های بهداشتی امامزاده میربابه روستای زیرک آباد درحال انجام و عملیات لایروبی و مرمت چند قنات نیز انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه این نکته را متذکر شد تمامی حقوق موقوفات توسط کشاورزان و مردم به دلیل اینکه در ۵۹ روستا و شهر بردسکن به صورت مشاعی است و حقوق موقوفات توسط ادارات و نهادها نیز پرداخت می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها