خبرهای داغ:
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی:

مسائل توسعه روستایی اولویت‌بندی شود/لزوم بهره‌گیری کشاورزان از تسهیلات آبیاری نوین

ملایر-نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل توسعه روستایی باید اولویت‌بندی شود، گفت: بسیاری از مسائل و مشکلات توسط بخشدار حل شدنی است، در غیر اینصورت شهرستانی و استانی پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۹۳۸۳۱۵۷
|
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲
مسائل توسعه روستایی اولویت‌بندی شود/لزوم بهره‌گیری کشاورزان از تسهیلات آبیاری نوین

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در جمع شوراهای اسلامی و دهیاران دهستان کمازان وسطی در روستای پیهان، توسعه روستاها را از رویکردهای مهم دولت و مجلس برشمرد و اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع، دهیاران با هماهنگی بخشدار و تعامل با دستگاه‌های اجرایی، اعتبارات را بر اساس اولویت مدیریت کنند.

وی با اشاره به توزیع اعتبارات سهم نمایندگان در روستاها و اخذ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از آب و فاضلاب کشور برای اجرای مجتمع‌های روستایی، تک روستایی و تجهیزات این حوزه، خواستار استفاده هر چه بیشتر کشاورزان از تسهیلات دولتی برای اجرای آبیاری نوین شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: امسال ۱۷ میلیارد تومان اعتبار از معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی برای استان گرفتیم که ۲۳ درصد این مبلغ باید سهم شهرستان ملایر شود.

وی بهسازی روستایی، آسفالت روستایی، لایروبی قنوات، تجهیزات آتشنشانی در مرکز دهستان، مدارس روستایی و مدرسه شبانه‌روزی دخترانه در مرکز دهستان، تامین آب شرب و چمن مصنوعی را از جمله موارد مطرح شده در این نشست عنوان کرد.

آزادی‌خواه با بیان اینکه مسائل توسعه روستایی باید اولویت‌بندی شود، افزود: بسیاری از مسائل و مشکلات توسط بخشدار حل شدنی است، در غیر اینصورت از طریق نمایندگان، فرماندار و مسئولین شهرستانی و استانی و نهایتا در تهران پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات