خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز، آشنایی بیشتر موکبداران جوان در شیراز، همکاری و ابتکار عمل در سال‌های آتی را از اهداف تقدیر از موکبداران سومین حرم عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۸۴۴۹۴
|
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

سرهنگ مجید علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در شیراز، در حاشیه برگزاری همایش تجلیل از موکب‌داران جوان در سومین حرم اهل‌بیت(ع)، اظهار داشت: امسال از عید غدیر تا پایان ماه صفر، با توجه به اینکه کرونا فرصت زیارت را از دوستداران اهل‌بیت گرفت، فضایی شهر با برپایی موکب‌هایی که با پذیرایی از مردم حال هوای شهر را عوض کرده بودند، مواجه شد.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله‌(عج) شیراز ادامه داد: بیش از 90 درصد فعالان این موکب‌ها جوانانی با سن و سال کم بودند که پا به پای پیران با سلیقه‌های به‌روز در موکب‌ها، تداعی‌کننده ایام محرم و حال و هوای زیارت اربعین بودند.

علیپور با بیان اینکه فعالیت این موکب‌ها در روزهای پایانی ماه صفر در گوشه‌گوشه شهر شیراز، فضا را معنوی کرده بود، گفت: پس از پایان این برنامه تلاش شد که طی مراسمی این جوانان گرد هم جمع شوند تا هم با هم بیشتر آشنا شده و هم این آشنایی، باب همکاری و ابتکار عمل در سال‌های آتی را به‌همراه داشته باشد و ضمن اینکه تقدیر از آنان انجام شود تا روند اجرای چنین برنامه‌هایی در سال‌های آتی مداومت داشته باشد. 

وی با بیان اینکه طبق آماری که گرفته شده، تاکنون بیش از 70 موکب شناسایی شده‌اند، افزود: برنامه‌ای با حضور مسئولان با سخنرانی آیت‌الله کلانتری تولیت آستان حرم احمدی و محمدی(ع) برگزار می‌شود که از مسئولان این موکب‌ها با تندیس یادبودی تقدیر می‌شود تا هر ساله شاهد چنین فعالیت‌هایی در سومین حرم اهل بیت باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله‌(عج) شیراز گفت: نکته مهمی که در این جریان باید مدنظر باشد، این است که گردانندگان اصلی این موکب‌ها همه از قشر جوان بوده‌اند و هر موکبی که در شهر شیراز برپا شد، ماحصل روزها برنامه‌ریزی، پیگیری و جمع‌آوری اسناد پشتیبانی بود تا با چند روز بر‌پایی صوت و توزیع اقلام مختلفی از خوراکی‌ها و محصولات فرهنگی ارادت مردم سومین حرم به اهل بیت(ع) را به نمایش بگذارد.

‌انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها