خبرهای داغ:
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفت: هیئت‌ها از راه دل باید به تدریج افکار جوانان را در راه نظام مقدس اسلامی اصلاح کنند.
کد خبر: ۹۳۸۴۵۰۱
|
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس،ابراهیم کلانتری در آیین تکریم و تجلیل از موکب‌داران جوان سومین حرم اهل بیت ضمن تبریک ایام هفته وحدت، میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: مکتب تشیع یک تفاوت اساسی نسبت به مذاهب ادیان دیگر دارد و آن این است که بر مبنای تشکیلات واقع شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات اسلامی شیعه همیشه تشکیلاتی بر محور امام معصوم دارد، گفت: ما معتقدیم که این جهان هستی یک قطب دارد و براساس آن قطب، مذهب تشیع شکل گرفته است.

کلانتری افزود: شاید در دنیا هیچ دین آسمانی تحریف شده و حتی هیچ کدام از ادیان دست ساز بشری را نتوان یافت که آنقدر انسجام داشته و بر محور امام معصوم، یک جهان بینی را تشکیل داده باشد.

تولیت حرم حضرت شاهچراغ (ع) با تصریح بر اینکه شیعه معتقد است که حتی جهان طبیعت هم بر اساس این معیار در حرکت است، ادامه داد: تغییر فصل و گردش شبانه روز هم بر همین اساس است.

کلانتری امام را حلقه اتصال جهان با خدا دانست و گفت: هیئت هم یک تشکیلاتی است بر پایه و مبنای اعتقادات شیعه که بر محور امام شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه بخشی از کار جهان هستی را همین هیئت‌ها در آنجا که دل‌ها معطوف به شخص امام می‌شود انجام می‌دهند، ادامه داد: موکب‌ها و هیئت‌ها باید به هویت اصلی کار خود پی ببرند که چه اتفاقی در حال وقوع است.

تولیت آستان احمدی و محمدی در ادامه با بیان اینکه جهان امروز، یک جهان خاص است و این طور نیست که وضعیت فقط در ایران این گونه باشد، بلکه در شرق و غرب عالم به همین منوال است، به نسل جدیدی از بشریت اشاره کرد و گفت: خیلی افراد مانده.اند که این عنصر را تعریف کنند و در همین راستا اسامی نسل اتم، نسل مجازی، یا نسل کامپیوتر برای آنها استفاده شده و نویسندگان غربی صدها کتاب برای تعریف این نسل و ارتباط با آینده جهان با توجه به حاکمیت و سیطره تکنولوژی در جهان نوشته‌اند.

هیئت‌ها از راه دل افکار جوانان را در راه نظام مقدس اسلامی اصلاح کنند

به گفته کلانتری نتیجه دنیای جدید، انسان‌ جدیدی است که مفهوم کار، ادبیات و شکل ظاهر و لباس پوشیدنشان طور دیگری است و حتی محورهای فکر کردنشان هم متفاوت است.

وی تصریح کرد: هیئتی‌ها و انسان‌هایی که مثل پروانه گرد اهل‌بیت می‌چرخند، برای راه پیدا کردن به نسل جدید، باید رمز این ارتباط را پیدا کنند و اگر اشتباه کنند، این جوان که گنج گرانبهای نسل جدید است از بین می‌رود.

کلانتری با بیان اینکه برای این ارتباط گیری، عده‌ای راه فلسفه و استدلال و استنتاج و عده‌ای از ابزارهای کلامی استفاده می‌کنند، گفت: من فکر می‌کنم یکی از رمزهای ورود به فکر و اندیشه نسل جدید ورود از راه دل است.

وی با بیان اینکه همه ما یک دستگاه احساسی و دلی داریم، گفت: کار کردن روی دل، یعنی ساختن اندیشه، یعنی اینکه به گونه‌ای کار کنیم که ایمان و فکر و اندیشه جوان مستحکم شود تا در بحران طوفان‌های پیشرو بتواند خود را حفظ کند.

کلانتری معتقد است راه ورود به فکر نسل جدید از راه دل است و هیئت‌ها از راه دل باید به تدریج افکار جوانان را در راه نظام مقدس اسلامی اصلاح کنند.

وی با تاکید بر اینکه راه دل، فقط رمز ورود است، تصریح کرد: اگر در رمز متوقف شویم قطعاً به نتیجه نخواهیم رسید، با رمز ورود وارد می‌شویم، اما باید یک کار جهادی را شروع کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در کار فرهنگی باید حق جهاد را به جا آوریم، راهپیمایی اربعین را یک کار فرهنگی دانست که با ادا کردن حق جهاد در آن، می‌توان به آن استمرار بخشید.

وی گفت: در همین موقع‌ها می‌توان آن هجمه عظیمی که استکبار جهانی به فکر، اخلاق و دین بچه‌های ما وارد می‌کند، غلبه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها