خبرهای داغ:

انتخاب مرجع تقلید یک وظیفه دینی است

سرگروه حلقه شهید محمد رضا احسانی در سرخه گفت: اولین وظیفه ای که متوجه افرادی که به سن بلوغ می رسند؛ انتخاب مجتهدی می باشد که باید احکام دینی خود را از او فرا گیرند.
کد خبر: ۹۳۸۴۶۹۲
|
۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ حلقه شهید محمد رضا احسانی (نوجوانان) پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) روستا لاسجرد در شهرستان سرخه با موضوع علت اهمیت مرجع تقلید برگزار شد.

فاطمه اسلامی سرگروه این حلقه در جمع بسیجیان اظهار کرد: دختران و پسران پس از رسیدن به سن بلوغ مرحله جدیدی از زندگی را تجربه می‌کنند و عمل به دستورات و وظایف دینی نیز با رسیدن به سن بلوغ الزامی می‌شود.

او افزود: اولین وظیفه ای که متوجه افرادی که به سن بلوغ می رسند؛ انتخاب مجتهدی می باشد که باید احکام دینی خود را از او فرا گیرند.

سرگروه حلقه شهید محمد رضا احسانی تصریح کرد: نوجوانی که به سن تکلیف رسیده و در انجام دستورات دین با یک انسان سالخورده تفاوتی ندارد باید مرجع تقلیدی داشته باشد تا آموزه‌های دینی را از او یاد بگیرد.

اسلامی خاطرنشان کرد: هر کسی برای انجام تکالیف دینی‌اش نیاز به راهنما دارد، به همین دلیل است که راهنمایی کردن نوجوان‌هایی که به سن تکلیف رسیده‌اند برای انتخاب کردن مرجع تقلید ضروری و لازم است.

او در ادامه اضافه کرد: یک نکته مهم در انتخاب مرجع تقلید این است که هر کسی باید به دنبال مرجع تقلیدی باشد که از دیگران متخصص‌تر و داناتر باشد و تعهد بیشتری به دین داشته باشد. نه این‌که لزوماً به دنبال مرجعی باشد که دستوراتش درباره دین راحت‌تر است.

گفتنی است در پایان به پرسش ها و ابهامات متربیان پاسخ داده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها