خبرهای داغ:

کارگاه آموزشی هلال احمر در روستا افتر برگزار شد

کارگاه آموزشی هلال احمر با محوریت مخاطرات (کاهش اثرات بلایای طبیعی) ویژه بسیجیان در روستا افتر در شهرستان سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۵۲۳۷
|
۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ کارگاه آموزشی هلال احمر با محوریت مخاطرات (کاهش اثرات بلایای طبیعی) با حضور بسیجیان، امدادگران و آموزش حامد حمیدی فرمانده پایگاه قمربنی هاشم افتر در شهرستان سرخه برگزار شد.

حامد حمیدی در جمع بسیجیان اظهار کرد: هدف این کارگاه، بررسی اثرات متقابل بحران و بلایای طبیعی و آموزش بر یکدیگر و ارائه راهکارهایی برای تداوم آموزش در شرایط بحران است.

او افزود: عکس العمل مناسب بسیجیان و امدادگران در برابر حوادث غیر مترقبه اهمیت زیادی دارد. امروزه نیاز است اصول اولیه پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی در برابر این تهدید مهم برای اقشار مختلف جامعه آموزش داده شود.

فرمانده پایگاه قمربنی هاشم افتر در شهرستان سرخه در ادامه اضافه کرد: دنیای ما تحت تاثیر حوادث طبیعی و غیر طبیعی است. همیشگی و استمرار حوادث و نگاهی به آمار تلفات و خسارات و پرداختن به این قبیل موضوعات به اندازه ای اهمیت دارد که در چرخه مدیریت بحران صاحب نظران مهم ترین و اولین اقدام برای کاهش خسارات را، افزایش آگاهی جامعه از میزان خطر و آموزش مقابله و پیشگیری از آن می دانند.

حمیدی بیان داشت: امروزه فراگیری کمک های اولیه به عنوان یک مهارت زندگی امری ضروری و انسانی است بسیاری از افراد جامعه با دیدن صحنه های حادثه و به قصد کمک و حسن نیت اقداماتی را انجام می دهند که بهتر است آموزش هایی را نیز فرا بگیرند و یا در دوره های بازآموزی شرکت نمایند که دچار مشکل نشوند.

او ادامه داد: هر چند اقدامات اولیه از نظر ظاهری ساده به نظر می رسد اما اگر اصولی و به موقع انجام شود نتایج مهمی حاصل می شود.

در این دوره آموزش های لازم در خصوص کمک های اولیه به بسیجیان داده شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها