سردار اکبری فرمانده ارشد نظامی استان؛

همایش نماز،نمایش وحدت نیروهای مسلح است

سردار اکبری فرمانده حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در همایش استانی نماز نیروهای نظامی و انتظامی استان گفت: همایش نماز،نمایش وحدت نیروهای مسلح است.
کد خبر: ۹۳۸۶۶۷۶
|
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با ایام تشریف فرمایی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم،همایش استانی نماز نیروهای نظامی و انتظامی استان با عنوان" نماز قدرت و اقتدار معنوی"در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد با حضور مسئولین، فرماندهان نیروهای نظامی، انتظامی و بسیجیان برگزارشد.

در این مراسم باشکوه و معنوی، سردار علی محمد اکبری به حماسه آفرینی رزمندگان اسلام درسالهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پیروزی رزمندگان دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل مدیون بُعد معنوی بویژه اقامه نماز در سنگرها و سراسر خطوط عملیاتی بود.

یادگار سالهای دفاع مقدس به نقش اقامه نماز، توکل به خدا، تلاوت قرآن،مناجات و دعا، توسل به ائمه ی اطهار علیهم السلام  و ولایتمداری رزمندگان اشاره کرد و افزود: پیروزی‌های رزمندگان اسلام این زاهدان شب و شیران روز در سالهای دفاع مقدس بواسطه اقامه نماز، حاکم بودن فضای معنوی، ولایتمداری و ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام بود،

سردار فرمانده حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به اهتمام ویژه‌ای نیروهای مسلح در امر نماز اشاره کرد و گفت: در نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درخصوص اقامه نماز توجه ویژه‌ای می شود و برای اقامه این فریضه ی الهی مکان مناسب و قابل توجهی پیش‌بینی شده است.

سرداراکبری، برگزاری همایش نماز را نمایش وحدت نیروهای مسلح و تبیین جایگاه نماز عنوان کرد و اظهار داشت: این همایش درسال‌های گذشته به صورت محدود و در سطح سازمانی برگزار می‌شد، اما دو سال است که این مهم در سایر نیروهای مسلح نیز تسری پیدا کرده و در سراسر کشور به شکل با شکوه  همایش نماز برگزار می شود.

یادگار سالهای دفاع مقدس اولویت نیروهای مسلح را بحث عبادی و معنوی عنوان کرد و گفت: فرماندهان ،مسئولان و کارکنان سپاه و نیروهای انتظامی استان اهتمام ویژه ای نسبت به مسائل عبادی و بویژه اقامه نماز  دارند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،اجرای سرود ملی و صلوات خاصه، شعر خوانی شاعران آیینی، اجرای سرود و جمع خوانی، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد،  ارائه گزازش از نحوی اجرای همایش و انتحاب نفرات برتر در اقامه نماز توسط حجت الاسلام و المسلمین حسینی صدر مسئول نمایندگی ولی‌فقیه درسپاه استان و سخنران مدعو، سردار حسین محبی معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تجلیل از خانواده معظم شهدا، تقدیر از فعالان و خادمین نماز رده ها، در سطح رده های سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و انتظامی استان، همچنین رونمایی از کتاب،برپایی موکب های صلواتی و فضاسازی تبلیغی با موضوع نماز و شهدا نماز از دیگر برنامه های این همایش معنوی و با شکوه بود.

این همایش با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به کار خود خاتمه داد.

ارسال نظرات