خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

احیای ارزش های دفاع مقدس، نیاز جامعه امروز

حجت‌الاسلام معبودی گفت: امروزه مسئله خطیر کشور، زنده نگه داشتن ارزش‌های دوران دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف آن می‌باشد.
کد خبر: ۹۳۸۶۷۹۷
|
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

قزوین- به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج حجت‌الاسلام والمسلمین علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی بیان کرد: درس آمادگی دفاعی از دو جنبه سخت افزاری و نرم افزاری بسیار حائز اهمیت است، جنبه سخت افزاری مطابق تاکیدات دین مبین اسلام همان آموزش و یادگیری فنون تیراندازی بوده که بسیار سفارش شده بنابراین آموزش همه جانبه سلاح‌های گوناگون دفاعی به دانش آموزان از اهميت بسزائی برخوردار است.

وی ضمن تاکید بر حادثه هشت ساله دفاع مقدس افزود: در بحث نرم افزاری توجه اساسی به بحث محتوایی است که می‌بایست ارائه شود و چه بسا که ملت عزیز ایران در مواجهه با حادثه جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس بسیار خوش درخشیده و آن حادثه می‌بایست برای نسل جدید انقلاب بدرستی تبيين شود.

حجت الاسلام معبودی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم با اشاره به داستان شکستن بتها توسط حضرت ابراهیم به جنبه نرم‌افزاری آن اتفاق عظیم بسیار پرداخته شده و در طول تاریخ اسلام شاهد آن هستیم که امیرمؤمنان در جنگ احزاب ضمن شجاعت و رشادت‌های عظیمی که بخرج دادند اما درمقابل از فداکاری و گذشت بیشتر ایشان روایات بسیاری به یادگار مانده است.

وی تأکید کرد: اعتقاد ما بر این است که اساتید بزرگواری که در زمینه آموزش درس آمادگی دفاعی تلاش می‌نمایید می‌بایست در کنار آموزش سلاح به ارزش‌های دفاع مقدس بیش از پیش توجه نمایید، زیرا که دوران‌ دفاع مقدس صرفا بحث مبارزه و جنگیدن با انواع سلاح در مقابل دشمن نبوده بلکه ارزش‌هایی که در آن دوران رخ داده بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان افزود: در دل حوادث دوران‌ دفاع مقدس انسان‌های بی بدیلی همچون شهید فهمیده با منطق فداکاری برای دین مبین اسلام و ایستادگی در مقابل دشمنان به میدان آمده بود و با وجود سن کمی که داشت در مقابل تانک رژيم بعثی عراق ایستادگی کرده و به جهانیان اثبات نمود که نباید از اهریمنان واهمه داشته و ضمن تلاش و مجاهدت به دفاع پرداخت.


وی با اشاره به اهميت ترويج آموزه‌های دینی و ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما برای زنده نگه داشتن مبانی اصول دینی و یکپارچگی و همدلی کشور بزرگ ایران باید با قدرت هرچه تمام تر در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کرده و اجازه دست درازی دشمنان به کشور پهناور ایران اسلامی را ندهیم.

حجت الاسلام معبودی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری اظهار داشت: امروزه مسئله خطیری که دوران دفاع مقدس را تهدید می‌کند تحریف حوادث و ارزش‌های آن دوران ارزنده می‌باشد و وظیفه پیش روی اساتید محترم درس آمادگی دفاعی صرفا آموزش سلاح به دانش آموزان نبوده و آنان می‌بایست در ترويج فرهنگ ایثار و مقاومت نیز تلاش نمایند.

وی در پایان‌ تاکید کرد: همه برادران و خواهران و تمامی معلمان عزیز کشور در راستای ترويج حماسه بی‌نظیر شهیدان بزرگواری همچون شهید فهمیده تلاش نموده و از اداره کل آموزش و پرورش و بسيج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی درخواست میکنیم در این راستا دبیران محترم را یاری نمایند.

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها