خبرهای داغ:
کبودراهنگ-فرماندار کبودراهنگ گفت: واکسیناسیون جمعیت شهری شهرستان کبودراهنگ رتبه نخست استان را دارد.
کد خبر: ۹۳۸۸۸۶۷
|
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت اله  مهدوی در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: شهرستان کبودراهنگ در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و این وضعیت شکننده است و آمار‌ها نشان می‌دهد که احتمال اینکه به پیک ششم برسیم وجود دارد و عادی انگاری‌ها، تجمع‌هاو نزدن ماسک شروع کننده پیک ششم است.

وی با بیان اینکه نباید از آنفولانزا و سرماخوردگی غافل شویم، تاکید کرد: استفاده از ماسک به جلوگیری از ابتلا کمک می‌کند.

فرماندار کبودراهنگ افزود: در سطح شهر استفاده از ماسک به کمتر از ۳۰ درصد رسیده که این بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: با تایید شبکه بهداشت و درمان و نظرات کارشناسان اماکن ورزشی، استخر شهرستان با رعایت قوانین بهداشتی به طوری که خطرناک نباشد بازگشایی شود.

دکتر احمدی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کبودراهنگ نیز با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان افزایشی نیست، گفت:با سرد شدن هوا احتمال اینکه بیماری آنفولانزا شیوع پیدا کند، وجود دارد و باید پیشگیری‌های مناسب و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شود.

مدیر مرکز بهداشت و مسئول واکسیناسیون شهرستان کبودراهنگ نیز در خصوص واکسیناسیون گفت: واکسیناسیون باعث شده موارد ابتلا و مراجعه مبتلایان کاهشی باشد.

دکتر ستایش افزود: در حال حاضر بیش ۱۸۰ هزار دز واکسن دریافت شده که حدود ۱۵۰ هزار دز واکسن تزریق شده و بیش از ۳۰ هزار دز واکسن از چهار نوع واکسن موجود است.

وی عنوان کرد: بیش از ۸۶ هزار نفر حدود ۶۷ درصد جمعیت هدف شهرستان که حدود ۴۰ درصد جمعیت شهری و ۷۰ درصد جمعیت روستایی، بیش از ۷۶  درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال و بیشتر دانش آموزان وحدود ۷۰ درصد خانم‌های باردار واکسینه شده‌اند و شهرستان رتبه اول استان را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات