خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی فرمانداری نهاوند:

جوانان محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند

نهاوند-معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری نهاوند گفت: محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان هستند.
کد خبر: ۹۳۸۸۹۳۱
|
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی جلال‌وند در آیین نمادین انتخابات شورای دانش آموزی که در هنرستان شهید مطهری نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان هستند؛ بنابراین توصیه می‌کنم دانش آموزان عزیز این بیانیه را به صورت دقیق مطالعه کنند.

وی با بیان اینکه شعار انتخابات شورای دانش آموزی امسال «شورای دانش آموزی طلایه‌دار گام دوم انقلاب اسلامی» است، اظهار داشت: نیروی انسانی جوان، سرمایه‌های عظیم و آینده‌سازان کشور هستند، بنابراین مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب، توجه بسیار ویژه‌ای به این مهم داشته‌اند.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری نهاوند انتخابات شورای دانش آموزی را نمادی از مشارکت‌جویی و مسئولیت‌پذیری در مدارس دانست و افزود: دانش آموزان با شرکت در این انتخابات، مردم سالاری دینی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی را تمرین و خود را برای ورود به عرصه‌های بزرگ سیاسی و اجتماعی در آینده آماده می‌کنند.

وی ادامه داد: شورای دانش آموزی در واقع نوعی تشکل صنفی است که دانش آموزان در آن ایفای نقش کرده و در تصمیم‌گیری‌های مدرسه در راستای ارتقای کمی و کیفی مسائل آموزشی و پرورشی سهیم می‌شوند.

جلال‌وند از دانش آموزان خواست تا در رابطه با مباحث خاص انتخابات و اهمیت آن در عرصه‌های مختلف اطلاعات کسب کنند و با آگاهی کامل خود را برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگ آماده کنند.

*هدف شورای دانش آموزی، رشد و پرورش اجتماعی مبتنی بر تعالیم انسان‌ساز اسلام است

مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز در این مراسم گفت: یکی از فرصت‌هایی که موجب حضور فعال و با نشاط دانش‌آموزان در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی با ابعاد وسیع آن بوده و زمینه‌های به ظهور رساندن توانمندی‌های بالقوه آنان را فراهم می‌کند، شورای دانش‌آموزی است که رشد و پرورش اجتماعی مبتنی بر تعالیم انسان ساز اسلام را هدف قرار داده است.

محمدحسین دارایی با بیان اینکه شورای دانش آموزی به عنوان یکی از ارکان مدرسه مورد توجه برنامه‌ریزان و سیاستگذاران قرار گرفته است، افزود: این شورا برای تحقق امر تمرکززدایی و همچنین ایجاد بستر مناسب برای شکوفایی توانمندی‌های نسل جوان در آیین نامه اجرایی مدارس گنجانده شده است.

وی افزود: از آنجا که دانش‌آموزان مخاطبان اصلی فرآیند تعلیم و تربیت هستند، بنابراین شوراهای دانش آموزی می‌توانند زمینه مناسب برای ایجاد نشاط و پویایی و تمرین کار جمعی را در مدارس فراهم کنند.

مدیر آموزش وپرورش نهاوند ادامه داد: از مهمترین اهداف تشکیل شورای دانش آموزی می‌توان به تحیکم و تعمیق ارزش‌ها، باورهای دینی، آموزه های سیاسی و اجتماعی در بین دانش آموزان، تکریم شخصیت دانش آموزان و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در آنان، تمرین مشارکت جویی، مسئولیت پذیری اجتماعی و تقویت روحیه انتقاد پذیری، کسب مهارت‌های لازم برای پذیرش نقش‌های اجتماعی بالاتر در آینده، توسعه و تقویت فعالیت‌های گروهی، توسعه و بهبود نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری از طریق مشارکت دانش آموزان و... اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات