خبرهای داغ:
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی:
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: ۲۴۰ برنامه کتاب محور در آذربایجان غربی اجرا می شود.
کد خبر: ۹۳۸۹۶۲۸
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، خدیجه معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌ها که در سالن جلسات نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: از ۲۴ آبان تا اول آذر هفته کتاب با شعار  «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های امسال عمدتا در حوزه های کودک، نوجوان و خانواده ها خواهد بود، افزود: یکی از برنامه های شاخص هفته کتاب بهره برداری از کتابخانه شهر حاجیلار در چایپاره است، با زیربنای ۱۰۰ متر که در بخش های سالن مطالعه، مخزن کتاب، بخش کودک و امانت افتتاح می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، ابراز کرد: ۴۸ نقطه شهری داریم که در حال حاضر ۱۳ شهر کتابخانه ندارد.

 معصومی با اشاره به اینکه کرونا تاثیر زیادی بر کتابخانه‌ها داشت، گفت: در رنگبندی های مختلف کتابخانه ها فعالیت داشتند و در وضعیت قرمز فقط بخش امانت فعال بود.

 وی، اضافه کرد: ۶۷ هزار نفر اعضای کتابخانه‌های استان هستند که به دلیل کرونا بیش از ۵۰ درصد ریزش داشتند و در هفته کتاب برای ترغیب مردم قشر عمده ای از افراد به صورت رایگان می توانند عضو کتابخانه‌ها شوند.

 مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی اذعان کرد: از ۲۴ آبان تا ۳۰ آبان طرح دیدار به مناسبت جشن بازگشایی مجدد کتابخانه‌ها اجرا می شود، پویش کتابخانه محبوب من با هدف استفاده از نظرات و مشورت اعضای کتابخانه که ایده های خود را برای بهبود وضعیت کتابخانه ها ارسال کنند اجرایی می کنیم.

 معصومی با بیان اینکه در مجموع تعداد ۲۴۰ برنامه کتاب محور در استان به مناسبت هفته کتاب اجرا می شود، گفت: ۴۶ نشست کتاب، ۳۶ مسابقه فرهنگی، ۵جلسه رونمایی از کتاب، ۱۰ جلسه نقد کتاب، ۷ برنامه ادبی در کتابخانه ها و ۱۴ برنامه مشاوره و کارگاه آموزشی از جمله این برنامه هاست.

وی با بیان اینکه هرساله در ایام هفته کتاب عضویت رایگان داریم، تاکید کرد: امسال در روزهای ۲۴، ۲۵و ۲۶ آبان عضویت رایگان تمامی اقشار را در کتابخانه‌ها و نیز بخشودگی جرایم دیرکردی خواهیم داشت.

 انتهای پیام

ارسال نظرات