معاون عملیات ستاد کل سپاه پاسداران گفت: دشمن می داند که توان و جرات حمله نظامی به ایران را ندارد چرا که ما به مدد بهره گیری از دانش روز و استقامت مردم امروزه به یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه تبدیل شده ایم.
کد خبر: ۹۳۹۵۷۹۱
|
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

دشمن از عدم توانایی حمله نظامی به ایران اسلامی آگاه است

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار عباس نیل فروشان روز یکشنبه در اجلاسیه زنان و کودکان شهید استان ایلام اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اکنون در زمینه های مختلفی چون پهباد، موشک، جنگ الکترونیک، هوافضا و بخش های دیگر قوی و مقتدر است و دشمن یارای مقابله با کشور ما را ندارد.

وی افزود: آمریکا در منطقه مرعوب و سرخورده شده و جایگاه خود را از دست داده است و چاره ای جز ترک منطقه و عقب نشینی تاکتیکی از مواضع خود در برابر ایران و جبهه مقاومت را ندارد.

معاون عملیات ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: در حالی که قبل از انقلاب سپر دفاعی ایران جان پناه نیروهای آمریکایی در منطقه بود و آمریکایی ها در بن بست های نظامی از جمله واقعه ظفار کشور عمان از نیروهای ایرانی برای جنگ بهره گیری کردند.

سردار نیل فروشان به موضوع دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: استان ایلام به واسطه جنگ تحمیلی به محل معراج شهدای زیادی تبدیل شد و جای جای این سرزمین بوی عاشورا و قیام کربلا را به خود گرفته است و مردم این استان تندیس مقاومت و ایثار در کشور هستند.

وی در مورد نقش زنان در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: زنان در جنگ تحمیلی زینب وار هشت سال نبرد را تحمل کردند و عزیزترین نزدیکان خود را نیز از دست دادند اما در مقاومت و ایثار آنها خللی وارد نشد و حتی تعدادی از این زنان نیز مظلومانه به درجه رفیع شهادت یا جانبازی نائل آمدند.

اجلاسیه زنان و کودکان شهید استان ایلام و در راستای برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام با حضور مسوولان نظامی، دستگاه های اجرایی، خانواده های معظم شهدا و جمع زیادی از بانوان استان در محل برگزاری کنگره واقع در بوستان جنگلی چغاسبز برگزار شد.

در این اجلاسیه از خانواده شهدای انقلاب، دفاع مقدس و سلامت تجلیل به عمل آمد.

برگزاری سرود چند زبانه، نمایش گوش برها با محوریت زنان ( یک پرده از ۲۰ پرده ای سینمایش رقص پرچم)، تصویرگری زنده یکی از شهدای زن دفاع مقدس توسط هنرمند نقاش ایلامی، تشیع پیکر یک شهید گمنام توسط بانوان، بازدید مدعوین از نمایشگاه فرهنگی و رزمی کنگره از جمله بخش های این اجلاسیه بود.
پیش از این اجلاسیه های ورزشکاران، ایلات و عشایر و دانشجویان و اساتید برگزار شده بود.

کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام از چهارم تا ۱۱ آذرماه در محل برگزاری نمایشگاه های دائمی ایلام واقع در بوستان جنگلی چغاسبز برگزار می شود.

شب ها نیز سینمایش رقص پرچم با محوریت وقایع جنگ تحمیلی در استان ایلام در ۲۰ پرده در همین مکان با هنرمندی بازیگران ملی و استانی به نمایش در می آید.

ارسال نظرات