حسینی با بیان اینکه مبارزه با کرونا امری جهادی و بسیجی بود گفت: طرح مدیریت هوشمند در حال بررسی است و دیگر تفکیکی برای ارائه خدمات در وضعیت های مختلف کرونایی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۹۳۹۶۰۰۶
|
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

سید جواد حسینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بعد از ظهر امروز در نشست تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد که در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: اموراتی که در این چند سال برای مبارزه با کرونا انجام شده یک مدیریت بسیجی گونه داشت.

وی با بیان اینکه مبارزه با کرونا یک تاکتیک اداری نبود بلکه امری جهادی و بسیجی بود و اگر می خواست با تاکتیک اداری دنبال شود مطمئناً وضعیتی بسیار بدتر از امروز وجود داشت، خاطرنشان کرد: شهرستان خلیل آباد به لحاظ رنگ بندی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و این نتیجه تلاش ستاد کرونا و همراهی مردم در این شهرستان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه باید غربالگری لازم در زمینه کرونا و واکسیناسیون را جدی بگیریم، تصریح کرد: وضعیت زرد ثابت نخواهد بود و باید از فرصتی که وجود دارد برای انجام عقب افتاده استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه آمار شهرستان خلیل آباد در دز اول و دوم از متوسط واکسیناسیون استان بالاتر است و زمانی در واکسیناسیون موفق هستیم که ۹۰ درصد جامعه دو دز را تزریق کرده باشند، اذعان کرد: دز سوم در افراد بالای ۶۰ سال ادامه درمان است و در شهرستان خلیل آباد باید این جدی گرفته شود.

حسینی با اشاره به اینکه وضعیت مناسبی در رعایت پروتکل های بهداشتی نداریم و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی یک وظیفه اجتماعی است که باید مد نظر قرار گیرد، عنوان کرد: برخی از کارکنان ادارات هنوز واکسن نزده اند و به موجب مصوبه ای که سازمان استخدامی و اداری ابلاغ کرده افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده اند حق ورود به اداره ندارند و اگر مدیران اجازه ورود دهند تخلف محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ابتدایی و استثنایی باید به صورت غیرحضوری باشد چون بچه های زیر ۱۲ سال نمی توانند رعایت پروتکل ها را به معنای واقعی خود مدنظر قرار دهند، تشریح کرد: طرح مدیریت هوشمند در حال بررسی است و اتفاقی که رخ خواهد داد این است که دیگر تفکیکی برای ارائه خدمات در وضعیت های مختلف کرونایی نخواهیم داشت.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان رضوی واکسیناسیون، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تعبیه تهویه در فضاهای سربسته را از جمله شروط ارائه خدمات مراکز در طرح مدیریت هوشمند برشمرد و ابراز کرد: در این سالها اقتصاد مردم در وضعیت های مختلف کرونایی ضربه خورده است و نظام سلامت به این نتیجه رسیده که باید بتواند مدیریت هوشمندی داشته باشد تا وضعیت معیشت مردم حل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها