خبرهای داغ:
همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: قرآن کریم یک حقیقت نازل شده از طرف پروردگار عالم است که متاسفانه در جامعه ما مظلوم واقع شده است.
کد خبر: ۹۳۹۷۴۴۸
|
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آئین رونمایی از مصحف شریف کتابت شده برای اهدا به مقام معظم رهبری همزمان با بزرگداشت استاد مرتضی شعبانی که در تالار قرآن همدان برگزار شد، اظهار کرد: باید از آقای شعبانی برای اهمیت دادن به هنری که در خدمت واقعیت‌های درست عالم مانند قرآن کریم بکار گرفته است، تشکر کرد.

وی با بیان اینکه وقتی قلم به حرکت درمی‌آید صدای آن در ملکوت می‌پیچد و می‌تواند تعاملات بزرگی در جهان رقم بزند، گفت: قلم در قرآن کریم مقدس قلمداد می‌شود چراکه قلم می‌تواند تحول و توسعه فرهنگی در جامعه ایجاد کند و اندیشه و فکرهای دقیق و عمیق را در جامعه ماندگار کند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه حرکت دست و قلم شما محصول ذهنیت درست شما است، افزود: انسان وقتی شروع به قلم زدن می‌کند، اندیشه‎های درونی خود را به ظهور و بروز می‌رساند و ماندگار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) در نهج البلاغه توجه ویژه‌ای به قرآن کریم دارد، عنوان کرد: قرآن کریم یک حقیقت نازل شده از طرف پروردگار عالم است که متاسفانه در جامعه ما مظلوم واقع شده است.

شعبانی با تاکید بر اینکه هنر باید به اصل مساله که ترویج آموزه‌های قرآن است کمک کند، تصریح کرد: جامعه‌ای که با قرآن همراه شود بزرگ فکر می‌کند، کودکانه نمی‌اندیشد و به دنبال جدل نمی‌رود و دو قطبی‌سازی و تفرقه ایجاد نمی‌کند و به وحدت و همدلی می‌رسد.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که قرآن به ما معرفی می‌کند بستر مودت‌ها و رحمت‌ها است، ابراز کرد: هر قدر هنر شما در خدمت قرآن باشد ماندگارتر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه هنر آن چیزی نیست که ما را از خودمان جدا کند و فطرت‌مان را از بین ببرد، ادامه داد: هنر آن چیزی است که روح انسان را بزرگ کند و احساسات و عواطف انسانی را در جامعه توسعه دهد.

وی با بیان اینکه هنر آن چیزی است که در خدمت حق و حقیقت باشد و در خدمت اعتبارات و توهمات نباشد، گفت: هنر صحیح وقتی است که جامعه را به سمت فطرت انسانی و انسانیت سوق دهد.

شعبانی با اشاره به فرمایشات پیامبر(ص) مبنی بر اینکه درجه انسان‌ها در قیامت به نسبت خدمت به قرآن است، گفت: قرآن کریم آمد که جامعه را زنده کند و به جامعه قوام ببخشد و انسان‌ها بزرگ شوند.

وی با بیان اینکه انسان نباید خود را به قفس این دنیا عادت دهد و پرواز را فراموش کند، تصریح کرد: قرآن آمده تا جامعه را زنده و زنجیرها را از پای بشریت باز کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین هنر انسان این است که بتواند در مسیر حق مقاوم باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات